رئیس فرهنگستان هنر حکم گرفت

رئیس فرهنگستان هنر حکم گرفت

به گزارش پیلانو با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، بهمن نامورمطلق به ریاست فرهنگستان هنر انتخاب شد.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی که عصر سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد، بهمن نامورمطلق به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر درآمد و به مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان انتخاب شد.
بهمن نامورمطلق دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی و کامپیوتر، و دکتری در رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون ـ فرانسه است. او دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است و مقالات و کتاب های گوناگونی در زمینه های بینامتنیت، اسطوره شناسی، دانش های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات و… تألیف کرده است.
نامورمطلق پیشتر در سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ بعنوان دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر فعالیت داشته است. وی همینطور سِمت معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستیِ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان را در کارنامه خود دارد.
نامورمطلق هم اکنون سرپرستی دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان را بر عهده دارد.

دو سال قبل بعد از مدیریت ۹ ساله علی معلم دامغانی، علیرضا اسماعیلی دو سال سرپرستی این مجموعه را برعهده داشت و در ابتدای تاسیس تا سال ۸۸، میرحسین موسوی رئیس این مجموعه بود.