متین رضوانی پور : قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم

متین رضوانی پور : قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم

به گزارش پیلانو یکی از پژوهشگران حوزه موسیقی اقوام ایران از از تولید و انتشار یک اثر موسیقایی جدید برای نوروز ۱۴۰۰ با همراهی گروه آوای شمس اطلاع داد.

متین رضوانی پور پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین کارهای خود در عرصه موسیقی بیان کرد: متاسفانه در روزهای کرونا نمی توانستم بطور کامل به انجام کارهای پژوهشی در حوزه موسیقی بپردازم بدین سبب تلاش کردم عمده فعالیت هایم در حوزه موسیقی را معطوف به فراگیری دوره های تنظیم و آهنگسازی بگذرانم که متاسفانه یا خوشبختانه با حوزه های کاری قبلی من تفاوت داشت اما چون واقعا دوست ندارم رابطه عمیقم با موسیقی قطع شود ناگزیر شدم تا در بخش دیگری از موسیقی کارهای خودم را ادامه دهم. کما اینکه همچنان علاقه دارم تا در حوزه های پژوهشی که همیشه به آن تعصب داشته و دارم کارهایی را انجام دهم اما وقتی مجموعه و تهیه کننده ای به تحقیقات و کارهایم اهمیت نمی دهد، ناچارم راه دیگری را برای فعالیت در موسیقی انتخاب کنم.
وی افزود: مدتی پیش همراه با گروه موسیقی «آوای شمس» تک آهنگی را تولید کردیم که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه گردید. این دفعه هم تصمیم گرفتیم تا به بهانه فرا رسیدن عید نوروز و بهار و اینکه در وضعیت فعلی مردم عزیزمان به شدت به داشتن احوالی خوب نیازمندند اثری را آماده نماییم تا به سهم خود در انرژی بخشی و ایجاد نشاط میان مخاطبان تلاش هایی کرده باشیم. این قطعه در قالب یک اثر تلفیقی برگرفته از موسیقی ایرانی و موسیقی الکترونیک آماده شده که طی روزهای آینده کارهای مربوط به ضبط و میکس و مستر آن به پایان می رسد و بعد از تولید یک کلیپ در ایام منتهی به نوروز پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
رضوانی پور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به دیگر کارهای خود در عرصه موسیقی توضیح داد: یک سری تک آهنگ را برای تولید آماده کرده ام که در حال و هوای موسیقی الکترونیک است که تعدادی از آنها ملهم از موسیقی ها و تصانیف دوران قاجار است که از نظر خودم کارهای بسیار متفاوتی شده اند و می دانم هم با مخالفان و هم با موافقان زیادی همراه می شود. این شرایط هم در فضایی فراهم شده که متاسفانه مخاطبان به سمتی رفته اند که دیگر موسیقی ایرانی را گوش نمی دهند و یا آن دسته از افرادی که همچنان به شنیدن این نوع آثار اقبال نشان می دهند بسیار اندک هستند. همه اینها در کنار بی توجهی خیلی از تهیه کنندگان و تولیدکنندگان آثار موسیقایی نسبت به آثار دارای پیشینه فرهنگی و اصولی موسیقی ام سبب شد که من در کمال بی انگیزگی راه دیگری را برای خودم انتخاب نموده و فعلا در نوع دیگری از موسیقی فعالیت کنم. من از شاگردان استاد مجید کیانی هستم که با تمام وجودم تلاش کردم به سهم خودم حافظ و نگهدار موسیقی اصیل ایرانی باشم اما وقتی می بینم مخاطبان و تهیه کنندگان کمترین اهمیتی به این فعالیت ها و پژوهش هایم در حوزه موسیقی آیینی نمی دهند به شدت بی انگیزه می شوم و تلاش می کنم در ژانر دیگری به فعالیت مشغول باشم.
این پژوهشگر اشاره کرد: در طول سالهای گذشته که به شدت دنبال سرمایه گذار برای آثار پژوهشی ام در حوزه موسیقی عرفانی و دیگر گونه های باارزش موسیقایی بودیم متاسفانه مجموعه یا تهیه کننده ای به آثارم روی خوش نشان نداد و یا اگر هم پاسخ مثبتی گرفتم در نهایت با طافچه بالای همین تولید کنندگان و تهیه کنندگان موسیقی مواجه شدم. شرایطی که به قدری برایم بی انگیزگی ایجاد کرد تا راه دیگری را انتخاب کنم. این بی انگیزگی هم آنقدر برایم اذیت کننده بود که الان مغازه بازکردم و مشغول لبنیات فروشی هستم؛ شرایطی که امیدوارم روزی من را به همان سبک و سیاق کارهای قبلی ام بازگرداند.