موسیقی فجر ۳۶ در آینه مهر؛ بررسی چشمداشت های یک رویداد ملی در جشنواره موسیقی فجر

موسیقی فجر ۳۶ در آینه مهر؛ بررسی چشمداشت های یک رویداد ملی در جشنواره موسیقی فجر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر نمود.
در متن پیام سید محمد مجتبی حسینی آمده است:
هوالسمیع
موسیقی؛ کشف آهنگین کرامات خلقت و هم نوایی در ستایش جمعی مخلوقات است. هنری کهن که قدم به قدم تاریخ را پشت سر گذاشته و با گرانمایه گنجینه ای به روزگار ما رونق بخشیده است. زبان زنده موسیقی؛ مستغنی از کلمات و مشحون عباراتی است که بی هیچ ترجمانی بر صحیفه دل نگاشته می شوند.
میراثِ مُعظم موسیقی در هر کجای جغرافیای جهان، نعمتی است که از باد و باران گزندی نخواهد یافت که به اعجاز ارجمندانِ این هنر، مَجال دانستن وُ توانستن و هم قدمیِ آمدگان وُ نوآمدگان باقی است. غنیمتی که حتی به روزگار ناخوشِ بلا و اوقاتِ ناچارِ دوری، به خوش احوالی موسیقی و خوش وقتی اهالی اش چشم دارد.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور وُ نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت تر از هر دوره رقم می خورد. این فاصله، یادآور «خدا گر ز حکمت ببند دری» و این تقرّب، مصداقِ «ز رحمت گشاید درِ دیگری» ست که به تدبیر متولیان و به موهبت ساز و کار شبکه های ارتباطی، جمعیت مشتاق بیشتری از این ضیافت متنعم اند که امیدوارم این توان و توشه، به سلامت و سعادت هنرمندان و رضایت مخاطبان ختم گردد.
در این دوره، «جایزه باربد»، فرصت داوری و انتخاب آلبوم های منتشر موسیقی و «جایزه ترانه» تاکیدی بر این توان موسیقایی و ترتیب وضعیت و تربیت ترانه سرایان خواهد بود.
امید می رود به مشورت استادان و کارشناسان و هنرمندان و در همراهی همکارانم، چشم داشت ها و چرایی ها و چگونگی های جشنواره بررسی گردد و رهیافت ها و راهکارهای شایسته ای، در جهت معرفی سرمایه ثمین موسیقی کشور، تمهید شود.»