۶ پایتخت مهم موسیقی جهان را بشناسید

۶ پایتخت مهم موسیقی جهان را بشناسید

پیلانو: چه طرفدار سبک موسیقی کلاسیک باشید و چه جاز یا کانتری، در یکی از این مقصدهای اعجاب انگیز موسیقی، سبک مورد علاقه خودرا پیدا خواهید کرد. هر کدام از این شهرهای نمادین، نقش مهمی را در صنعت موسیقی داشته یا همچنان دارند. این شهرها زادگاه ژانرهای مختلف و هنرمندان مشهور جهان مانند بیتلز، الویس پریسلی و موتزارت هستند.
ایسنا در گزارش پیش رو تلاش نموده است تا شش مهد موسیقی جهان را معرفی نماید. هر کدام از این شهرها قابلیت نامیده شدن بعنوان پایتخت موسیقی را دارند.

لندن، انگلستان
لندن محل تولد خیلی از اسطوره های موسیقی است. اگر طرفدار بند «بیتلز» هستید، حتی برای یک دفعه هم که شده به لندن بروید. این شهر خانه آلبوم موسیقی «ابی رود» (نام خیابانی در لندن و عنوان یازدهمین آلبوم استودیویی بیتلز) است؛ جایی که می توانید در این خیابان مشهور قدم بزنید و کاور این آلبوم معروف را برای خود از نو بسازید.
لندن همین طور خانه استودیوهای «ابی رود» است؛ جایی که بیتلز و هنرمندان دیگری مانند «پینک فلوید» خیلی از موسیقی های تعریف کننده دوران خودرا ضبط کردند. از دیگر هنرمندان برجسته لندن می توان به «کوئین»، «رولینگ استون» و «لد زپلین» اشاره نمود.

نشویل، تنسی
نشویل پایتخت ایالت تنسی است که خیلی از هنرمندان بزرگ موسیقی کانتری، شگفتی های بزرگی در آن ساختند. نشویل بی خود شهر موسیقی نامیده نمی شود! این شهر سرزنده یکی از تأثیرگذارترین شهرهای موسیقی در جهان است؛ به شکلی که از زمان تأسیس تا حالا به تولید موسیقی پرداخته است.
صدها مکان برای تماشای موسیقی زنده در این شهر وجود دارد که خیلی از موسیقیدانان مشهور کار خودرا از آنجا آغاز نموده اند. این شهر به سبب هنرمندان مشهور کانتری همانند جانی کش و… که اثر خودرا در این شهر به جا گذاشته اند، شناخته می شود.

وین، اتریش
اگر به موسیقی کلاسیک علاقمند هستید، وین خانه چند تا از بهترین ارکسترهای موسیقی جهان است. وین بیشتر از هر شهر دیگری در جهان، آهنگساز دارد و بعنوان پایتخت موسیقی کلاسیک در اروپا شناخته می شود. آهنگسازانی مانند موتزارت و بتهوون زندگی خودرا در این شهر سپری کرده و به فراگیری و ساخت آهنگسازی پرداخته اند. می توانید در وین از تنها اقامتگاه موتزارت که امروز همچنان پابرجا می باشد، دیدن کنید و به مکان های مختلفی که در آنها معروف ترین آثار خودرا خلق کرده، ادای احترام کنید.

نیواورلئان، لوئیزیانا
نیواورلئان بعنوان زادگاه موسیقی جاز شناخته می شود و امروز همچنان یک شهر برتر موسیقی است. از زمانی که این شهر در قرن بیستم متمدن بود تا به امروز، موسیقی جاز قلب و روح این شهر جنوبی است. تعداد بی شماری کانون موسیقی در خیابان بوربن، اجراهای زنده خیابانی (که بهترین اجراهای خیابانی هستند که می توان شنید)، فستیوال و رژه در این شهر وجود دارد که موجب زنده بودن آن با موسیقی می شوند. هنرمندانی همانند لویی آرمسترانگ و هری کانیک جونیور کار خودرا از نیواورلئان شروع کردند.

ممفیس، تنسی
ممفیس جایی است که می توانید خانه الویس پریسلی و زادگاه راک اند رول را پیدا کنید. در اوایل دهه ۱۹۵۰ راک اند رول متولد شد. ژانرهای دیگر موسیقی مانند بلوز، گاسپل و سول نیز در تنسی متولد شده اند. هنرمندان سبک سول مانند «بی بی کینگ» و «اوتیس ردینگ» کار خودرا از اینجا آغاز نموده اند با این وجود این شهر بیشتر از همه به جهت اینکه خانه الویس پریسلی در آن واقع است، شناخته می شود.

آستین، تگزاس
آستین شهری است که انواع مختلف موسیقی از جاز گرفته تا پانک در آن به چشم می خورد. مردم محلی آستین به سبب اجراهای زنده برجسته خود شناخته می شوند. آستین پایتخت موسیقی زنده جهان نامیده می شود، برای اینکه بیشتر از هر جای دیگر در ایالات متحده برای هر نفر محل اجرای موسیقی دارد. هر شب صدها مکان را پیدا می کنید که موسیقی زنده در سبک های مختلف جاز، پانک، بلوز و کانتری ارائه می دهند. آستین همین طور محل برگزاری فستیوال های موسیقی معروف مانند فسیتوال محدودیت آستین و جنوب از جنوب غربی است. مهم نیست که چه سبکی از موسیقی را دوست دارید، آستین همیشه برایتان چیزی در آستین دارد.

منبع: