اعطای گواهینامه درجه دو هنری به عکاس باسابقه ورزشی

اعطای گواهینامه درجه دو هنری به عکاس باسابقه ورزشی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه درجه دو هنری را به ابوالفضل امان الله عکاس ورزشی اعطا کرد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، ابوالفضل امان الله که الفبای عکاسی را به شکل تجربی از پدرش آموخت، برنده جایزه بهترین عکس آسیا در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل است.
از با اهمیت ترین روزنامه های ورزشی که وی در آنها فعالیت داشته است می توان به روزنامه های ایران ورزشی، نود و گل اشاره نمود.
او در سال ۹۸ با نظر هیأت مدیره پرسپولیس بعنوان مشاور رسانه و ارتباطات باشگاه پرسپولیس شد که از این حیث که او بیشتر بعنوان یک عکاس ورزشی فعال کرده است تا یک خبرنگار، دارای اهمیت فراوانی بود.
تعدادی از تصاویر ورزشی مهم دو دهه اخیر کشور که مورد توجه زیادی قرار گرفته است را ابوالفضل امان الله عکاسی است. عکس معروف او از علی کریمی در حال ضربه زدن به لوازم کادر پزشکی در جام جهانی ۲۰۰۶ است که حواشی فراوانی به همراه داشت. مشت گره کرده کارلوس کیروش بعد از شکست تیم ملی کره جنوبی مقابل ایران در اولسان کره و صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در بین ناباوری از دیگر تصاویر معروف او است.
وزارت ارشاد اخیراً به او که سابقه حضور در چهار جام جهانی، چهار جام ملت های آسیا، المپیک لندن و دو بازی های آسیایی را دارد، نشان درجه دو هنری که معادل مدرک تحصیلی فوق لیسانس است را در رشته «عکاسی» اعطا کرد.