در شورای داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر عنوان شد بیشتر ترانه ها سطحی شده اند

در شورای داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر عنوان شد بیشتر ترانه ها سطحی شده اند

نشست شورای داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر اجرا شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، نشست شورای داوران جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، مسلم نادعلی زاده دبیر این جایزه و داوران این بخش متشکل از اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی انجام شد.

در ابتدای این جلسه، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی اظهار داشت: در شورای شعر ترانه و کلام دفتر موسیقی، در بررسی ترانه ها، حداقل ها مدنظر قرار می گیرد و بررسی موارد کیفی و حرفه ای در ترانه سرایی معمولا در جایزه ها و جشنواره ها مدنظر قرار خواهد گرفت. سال قبل در جایزه ترانه، ترانه های یک سال بررسی گردید و بعد از یک بررسی اولیه، تعدادی ترانه را هیات داوران در مرحله دوم و سوم ارزیابی کرد.

او اضافه کرد: امسال نیز ترانه های یک سال اخیر که به دفتر موسیقی رسیده توسط هیات داوران ارزیابی می شود. هدف این جایزه توجه به کیفیت و شناسایی ترانه های خوب و کار ایجابی در حوزه ترانه است.

مسلم نادعلی زاده، دبیر جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: بیش از چهار هزار پرونده ترانه های مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ توسط هیات داوران جایزه ترانه ارزیابی شده که بعد از ارزیابی اولیه هیات داوران، حدود ۱۰۰ ترانه برای ارزیابی نهایی برگزیده شد و بعد از ارزیابی نهایی برگزیدگان معرفی می گردند.

نادعلی زاده در ادامه اظهار داشت: متأسفانه بیشتر ترانه ها سطحی شده اند و دستیابی به ترانه هایی که شاخص هایی را از لحاظ حرفه ای و فنی و محتوایی داشته باشند، کار دشواری است. با همت دوستان و همکاران ارجمند امیدواریم که بتوان آثار شاخص و حرفه ای را معرفی نمود.

همین طور در این نشست به پیشنهاد هیات داوران قرار شد دبیرخانه جایزه در نامه ای به شرکت های موسیقی از آنها دعوت کند تا ترانه های برتر یک سال اخیرشان را به انتخاب خود، به دبیرخانه جایزه ترانه ارائه نمایند.

جایزه ترانه با هدف تجلیل و تشویق ترانه سرایان برتر، ترویج مفاهیم نو و باارزش در ترانه، حمایت و معرفی ترانه های برتر، به دبیری مسلم نادعلی زاده در سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می گردد.

در این جایزه، متن ترانه هایی که از مهرماه ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ به صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم موسیقی از طرف مؤسسات یا اشخاص حقیقی بعد از دریافت مجوز از دفتر موسیقی تولید و انتشار یافته اند، توسط هیات داوران بررسی و ترانه های برگزیده معرفی می گردند.

دربازه زمانی مشخص شده بیش از چهار هزار قطعه متن ترانه با مجوز دفتر موسیقی به صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم انتشار یافته اند، که اولین مرحله انتخاب این ترانه ها انجام شده است و در مرحله نهایی ترانه های برگزیده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی می گردند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار می گردد.