سالار عقیلی: افشین یداللهی یک انسان آزاده بود

سالار عقیلی: افشین یداللهی یک انسان آزاده بود

به گزارش پیلانو سالار عقیلی درباره افشین یداللهی این گونه می گوید: «از دید من دکتر یداللهی یک انسان بود، یک انسان آزاده، یک انسان پاک نهاد. این پاکی و خلوص را در اشعار ایشان هم می بینید.»
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، روز گذشته ۲۱ دیماه مصادف بود پنجاه و دومین سالروز تولد افشین یداللهی فقید.
بدین منظور برنامه رادیویی «با کاروان شعر و موسیقی» از رادیو فرهنگ امروز به بررسی اثر «جان من ایران» از این ترانه سرای فقید پرداخت.
یداللهی در ۲۱ دیماه ۱۳۴۷ در اصفهان زاده شد. او فعالیت ترانه سرایی خویش را از سال ۱۳۷۶ در رادیو شروع کرد. تیتراژ خیلی از سریال های تلویزیونی همچون آثار اوست. قطعه «جان من ایران» هم همچون کارهای تلویزیونی او برای مجموعه ای به نام «معمای شاه» است. سرانجام وی در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۵ به دلیل سانحه رانندگی درگذشت.
علیرضا شعبانی زرین کفش آهنگساز قطعه «جان من ایران» که با نام هنری بابک زرین شناخته می شود در هشتم مرداد ۱۳۵۷ در رشت زاده شد. او از نوجوانی موسیقی را با پیانو شروع کرد. بابک زرین برای خوانندگان مختلفی در زمینه موسیقی آهنگسازی کرده است. همینطور او برای برخی سریال های داستانی تاریخی یک دهه اخیر آهنگسازی کرده است. همچون کارهای تلویزیونی او برای مجموعه «معمای شاه» است.
سالار عقیلی خواننده قطعه «جان من ایران» است. او بارها از صدای خود در سریال های داستانی تاریخی بهره برده است.
سالار عقیلی درباره ساخت آثار حماسی موسیقی می گوید: «یک بار آقایی در خیابان مرا دید و پرسید که آقای عقیلی چرا شما مدام کارهای حماسی و ملی میهنی می سازید؟ پاسخ دادم من کارهای ملی میهنی دوست دارم و صدایم به آن فضا می خورد. به هر حال این هاست که می تواند اصالت موسیقی را حفظ کند و در عین حال به موسیقی سنتی و ایرانی عمومیت دهد.»
در این قسمت می توانید به قطعه «جان من ایران» گوش دهید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

منبع: