کرونا نمایشگاه سالانه کودکان محک را هم مجازی کرد

کرونا نمایشگاه سالانه کودکان محک را هم مجازی کرد

«برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی از نقاشی های کودکان مبتلا به سرطان» متناسب با شرایط روز جامعه برای روز جهانی کودک برنامه ریزی شد که قهرمانان کوچک محک نیز در این اقدام مشارکت کردند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، هر سال در روز جهانی کودک، کودکان مبتلا به سرطان بستری در اتاق های بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، منتظر میهمان هایی از میان چهره های محبوبشان، گروه موسیقی و تئاتر و برنامه های شاد بودند و خاطره دلنشینی در ذهن شان ثبت می شد. سال قبل «مرضیه برومند»، کارگردان، بازیگر و عروسک گردان همراه با «آزاده مؤیدی فرد»، صداپیشه عروسک محبوب «چرا» در این روز به محک آمدند. قهرمانان کوچک و صبور در اتاق های بازی بیمارستان نقاشی کشیدند و به رسم یادگار روی دیوارهای اتاق بازی نصب کردند.
اماامسال به سبب جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، حفاظت از کودکان مبتلا به سرطان در مقابل این بیماری همه گیر، خصوصاً به سبب ضعف سیستم ایمنی آنها، رعایت پایبندی به پروتکل های بهداشتی مانع از حضور گروه های هنری و برگزاری جشن به شیوه های قبلی برای کودکان شد. اما با باور به اینکه هیچ سختی اختتام کودکی نیست، اقدام جدیدی یعنی «برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی از نقاشی های کودکان مبتلا به سرطان» متناسب با شرایط روز جامعه برای روز جهانی کودک برنامه ریزی شد و قهرمانان کوچک محک خود در این اقدام مشارکت کردند.
بهناز آسنگری – مدیر واحد خدمات حمایتی محک – در توضیح هدف برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: مؤسسه خیریه محک نزدیک به ۳۰ سال فعالیت خود همیشه به ارتقای کیفیت زندگی فرزندان تحت سرپرست و خانواده های ان ها در مراحل درمان بیماری و حتی بعد از قطع درمان و بهبودی توجه ویژه ای داشته است. زیر این سقف تلاش می شود تا خانواده ها چالش های کمتری را در راه مبارزه با سرطان تجربه کنند و با دغدغه کمتری این روزها را پشت سربگذارند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های شاد، مفرح و همین طور رویارویی کودکان با چهره های محبوب شان آنها را برای لحظاتی از فضای درمانی جدا کرده و موجب ایجاد انگیزه و امید در دل هایشان می شود، افزود: اما شیوع ویروس کرونا و ملزم بودن رعایت مسائل بهداشتی برای حفظ سلامت عمومی موجب شد تا در روز جهانی کودک نمایشگاه مجازی را از آثار کودکان مان، در سراسر کشور برگزار نماییم.
بگفته او، نه فقط فرزندان تحت سرپرستی محک درایت بیمارستان، بلکه همه کودکانی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودکان سراسر کشور تحت حمایت محک هستند، به این رویداد دعوت شدند و از شهرهای مختلفی در آن مشارکت کردند.
آسنگری همین طور درباره نحوه برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی مجازی کودکان محک اشاره کرد: گزیده ای از آثار این نمایشگاه مجازی در قالب یک کلیپ در سلسله های برنامه هایی که بدون نیاز به حضور افراد به مناسبت روز جهانی کودک در بیمارستان محک انجام می شود، برای کودکانمان نمایش داده خواهد شد و همین طور این فیلم توسط روانشناسان محک بوسیله فضای مجازی در اختیار سایر کودکان از شهرهای مختلف کشور قرار می گیرد.
او با تاکید بر این که فایل صوتی و تصویری قصه خوانی نیز توسط هنرمندان یاور محک برای این روز بعنوان هدیه فرزندان محک، تهیه شده است، اضافه کرد: در این فایل «علی فروتن»، هنرمند کودکان نیز پیام تبریک خودرا به مناسبت روز جهانی کودک به تمامی کودکان مبتلا به سرطان می رساند.
مدیر واحد خدمات حمایتی محک با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان در هر شرایطی، افزود: سال هاست تلاش می نماییم تا این مفهوم نهادینه شود که درمان سرطان در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد و همه اعضای خانواده باید در این راه حمایت شوند تا با انگیزه و امید با این بیماری مبارزه کنند.
آسنگری با اشاره به اینکه در این روزها که همه به صورتی درگیر مشکلاتی هستیم که کرونا برای ما ایجاد کرده، افزود: کارکنان، داوطلبان و هنرمندان یاور محک نشان دادند که در ایام سخت هم می شود کاری کارستان کرد. آنها دغدغه شادی کودکان را در این روزها فراموش نکردند و این اتفاق حاصل عشق همه آن هاست. بدین سبب تداوم نیک اندیشی همه مردم کشورمان موجب می شود، شادی های کودکی همراه با درمان بیماری در وضعیت سخت هم ادامه داشته باشد.