پیدا و پنهان گالری های پایتخت در تعطیلات تهران!

پیدا و پنهان گالری های پایتخت در تعطیلات تهران!

به گزارش پیلانو همزمان با اجرای طرح تعطیلی شهرها با وضعیت قرمز از اول آذر ماه، بعضی از گالری ها هم به تصمیم شخصی خودشان تصمیم به تعطیلی گرفته اند و برخی هم منتظر تذکر نهایی هستند و تعدادی هم با هماهنگی قبلی همچنان امکان بازدید حضوری دارند.
تماس خبرنگار ایسنا با بعضی از گالری های تهران، نشان داده است که رویه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه های هنری وجود ندارد. بعضی از گالری ها بنا به تصمیم شخصی در هفته آینده تعطیل شده و برخی کلیه فعالیتشان را فقط محدود به دنیای مجازی کرده اند و بعضی هم با بیان جملاتی همچون «هنوز وزارت ارشاد به ما اعلام تعطیلی نکرده است»، «هنوز مشخص نیست»، «فعلا منتظریم»، و «تعطیل هستیم اما برای بازدید تماس بگیرید»، برنامه مشخصی برای ادامه فعالیتشان در هفته های آینده ندارند.
همچون گالری هایی که به صورت کلی در فضای مجازی فعالیت می کند و امکان بازدید حضوری ندارد می توان به گالری «گلستان» اشاره نمود. گالری «ساربان» هم همچون گالری هایی است که به علت شیوع کرونا تا آخر سال ۹۹ اعلام تعطیلی کرده است.
در این میان «شیرین»، «طراحان آزاد»، «اُ»، «سیحون» و… همچون گالری هایی هستند که بر مبنای تعطیلی کلی تهران در هفته آینده، فعالیتشان را حداقل به مدت یک هفته متوقف کرده اند.
برخی دیگر از گالری ها هم در هفته آینده میزبان نمایشگاه های هنری هستند و هنوز تصمیم مشخصی برای ادامه برگزاری نمایشگاه هایشان در نظر ندارند. این گونه به نظر می آید که این گالری ها منتظر اعلام نظر رسمی متولیان امر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و تا آن زمان تصمیم دارند به فعالیتشان ادامه دهند که در این گزارش از اشاره به نام آنها خودداری می نماییم.

منبع: