فرصت یک ماهه ثبت نام و ویرایش آثار در جشنواره عکس خیام

فرصت یک ماهه ثبت نام و ویرایش آثار در جشنواره عکس خیام

به گزارش پیلانو با عنایت به حضور داوران جشنواره عکس خیام از شش قاره و با بیان بسته شدن برخی پروازهای بین المللی و حاد شدن شرایط کرونا در تهران، برگزاری جلسات داوری هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام به امید بهبود شرایط تا دیماه به تعویق افتاد و بر این اساس مهلت ثبت نام و امکان ویرایش آثار در هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام هم تمدید می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، روابط عمومی جشنواره بین المللی عکس خیام اعلام کرد، با عنایت به حضور داوران مطرح از شش قاره در این دوره جشنواره، از سر گرفته شدن قرنطینه ناشی از مشکلات جهانی کرونا، شرایط حاد کرونا در کشور و بسته بودن خیلی از پروازهای بین المللی، امکان برنامه ریزی برای برگزاری حضوری جلسات داوری وجود نداشته و نظر به تمایل و رویکرد همه ساله جشنواره بر داوری حضوری و همزمان تمامی داوران و امکان برگزاری کارگاه های آموزشی جهت انتقال تجربه از داوران سراسر جهان برای نسل جوان عکاسی کشور، ازاین رو با کسب مجوزهای لازم از فیاپ و PSA و به امید بهبود شرایط، زمان داوری هشتمین دوره جشنواره از آذر به دیماه تغییر یافت.
همینطور از آنجائیکه در سال ۲۰۲۰، خیلی از عکاسان در سرتاسر دنیا به علت کرونا امکان فعالیت عکاسی کافی نداشتند و با عنایت به تغییر تاریخ جلسات داوری، شورای سیاستگذاری جشنواره تصمیم بر این گرفت که امکان ویرایش، حذف و اضافه عکس ها را برای تمامی شرکت کنندگان تا تاریخ ۱۸ آذر ۹۹ فراهم آورد.
ازاین رو سایت جشنواره برای تمامی شرکت کنندگان در سرتاسر دنیا تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ باز خواهد بود و متقاضیان جدید هم فرصت ثبت نام در سایت را دارند. تمامی شرکت کنندگان تا آخر این مهلت می توانند تصاویر خویش را حذف، اضافه و یا تغییر دهند. بعد از این تاریخ سایت به صورت خودکار بسته می شود.
دبیرخانه جشنواره اعلام می کند برای احترام به شرکت کنندگانی که مطابق زمان بندی جشنواره ثبت نام کرده اند، در صورت برابر بودن مجموع امتیازات شرکت کنندگانی که نامزد دریافت جوایز بهترین شرکت کننده و بهترین شرکت کننده داخلی هستند، شرکت کننده ای که زودتر ثبت نام کرده باشد برنده خواهد شد.
هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام در ۶ بخش با موضوعات: آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، شهر، عکاسی مفهومی (کانسپچوال)، گردشگری و عکاسی مینیمالیستی برگزار می شود. همینطور جوایز ویژه ای به بهترین عکس ها در موضوعات نجوم، عکس هوایی و حیوانات اهدا می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان می توان به آدرس پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.Khayyam.Photo مراجعه نمود.
هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام به دبیری علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران) و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس – وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می گردد.

منبع: