نگاهی به آثار کلاس اولدنبرگ ـ هنرمند سوئدی آثار هنری غول پیکر با طعم بستنی و خمیر دندان!

نگاهی به آثار کلاس اولدنبرگ ـ هنرمند سوئدی آثار هنری غول پیکر با طعم بستنی و خمیر دندان!

پیلانو: غذاها، وسایل بازی، تیر و کمان، خمیر دندان و… مهمترین سوژه های ساخت آثار هنری اوست. هنرمندی که استعداد عجیبی در خلق آثار غول پیکر دارد و برای ساخت آثار هنری نیز از ساده ترین وسایل زندگی روزمره ایده می گیرد. او را در جهان به خلق آثار غول پیکر با طرح های ساده که در فضاهای شهری تعبیه می شوند، می شناسند و آثارش از بزرگ ترین موزه های هنرهای معاصر جهان سردرآورده اند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، کلاس اولدنبرگ (Claes Oldenburg)، هنرمند سوئدی بواسطه ساخت تندیس ها و مجسمه های بزرگ در سطح شهرها در دنیای هنر شهرت یافته است. او که نقش مهمی در تقویت هنرهای مردمی و خیابانی داشته است، اغلب مجسمه های خودرا در اندازه های غیرواقعی اما از اجسام عادی زندگی روزمره انسان ها می سازد.
اولدنبرگ که از مواد سخت چیزهای نرم و از مواد نرم چیزهای سخت می سازد همچون مشهورترین هنرمندان پاپ آرت جهان بشمار می رود که متاثر از فرهنگ عامه و تجاری است. یکی از آثار معروف او مجسمه دو همبرگر آبدار است که تقریباً دوبرابر اندازه واقعی هستند. این همبرگرها که ممکنست در نگاه اول واقعی به نظر برسند در واقع از پارچه های ضخیم ساخته شده اند که با گچ رنگ شده سخت روی آنها پوشانیده شده است.
این همبرگرها ممکنست واقعی به نظر برسند اما در اصل از پارچه ضخیم با گچ های رنگ شده ساخته شده اند

منبع: