پس از اهدای تصویری از محمدرضا شجریان اسکویی عکس ۵ چهره ادبی را هم به مردم هدیه کرد بعلاوه تصاویر

پس از اهدای تصویری از محمدرضا شجریان اسکویی عکس ۵ چهره ادبی را هم به مردم هدیه کرد بعلاوه تصاویر

پیلانو: مهرداد اسکویی تصاویر خود از پنج چهره ادبی شامل هوشنگ ابتهاج، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شاملو، سیمین بهبهانی و سیمین دانشور را به مردم ایران هدیه کرد. او پیش تر به دنبال درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان، استفاده از عکسی که سال ها قبل از این هنرمند فقید ثبت کرده بود را آزاد اعلام و آنرا به مردم ایران اهداء کرده بود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، این هنرمند عکاس و مستندساز که از سال ۱۳۷۵ مشغول پروژه ثبت تصویر مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی در اقصی نقاط کشور است و حاصل کارش را نیز تا حالا در چارچوب کتاب های مختلفی چاپ کرده است، روز دوشنبه (۲۸ مهرماه) در پیامی صوتی در برنامه «شب ادبیات» شبکه چهار تلویزیون این خبر را اعلام و اظهار نمود: بعد از درگذشت آقای محمدرضا شجریان یکی از تصاویر پرتره من از ایشان خیلی مورد استفاده مردم و رسانه های مختلف قرار گرفت. با عنایت به تماسهای گسترده ای که گاهی عذرخواهی می کردند به خاطر استفاده بدون اجازه یا حتی پیشنهاد می دادند که وجهی را پرداخت کنند، تصمیم گرفتم این تصویر را که مردم با آن خاطره دارند، اهداء کنم و به صورتی آنرا ملی اعلام نموده باشم.
مهرداد اسکویی افزود: پس از تجربه عکس آقای شجریان و استقبال از آن و حال خوبی که مردم به من منتقل کردند، تصمیم گرفتم تعداد دیگری از عکس ها را که آنها نیز مورد تمایل مردم هستند، به مردم خوب و فرهنگ دوست ایران و تمام مردم فارسی زبان در جهان تقدیم کنم تا بدون دغدغه و هرگونه مشکلی، آن طور که مایلند در بُعدهای ملی و بین المللی استفاده کنند و بعنوان دارایی ملی مورد استفاده قرار دهند. امیدوارم مردم این عکس ها را دوست داشته باشند.
عکس مهرداد اسکویی از محمدرضا شجریان

منبع: