در قالب نمایشگاه گروهی برگزار شد؛ نمادگرایی به سبک نقاشان کودک و نوجوان در ستیز

در قالب نمایشگاه گروهی برگزار شد؛ نمادگرایی به سبک نقاشان کودک و نوجوان در ستیز

پیلانو: نمایشگاه گروهی ستیز شامل آثاری از نقاشی های کودکان و نوجوانانی است که نمادگرایی عمیقی در آنها استفاده شده است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه گروهی نقاشی «ستیز» که متشکل از آثار نقاشی هنرجویان کودک و نوجوان بهار ربوشه مدرس هنری است، روز جمعه ۱۱ مهرماه در گالری فرمانفرما افتتاح شد و تا ۲۵ مهرماه برپا خواهد بود.
بهار ربوشه درباره آثار هنرجویانش در این نمایشگاه اظهار داشت: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، همگی دارای فرم، تکنیک و مفهوم هستند و نمادگرایی عمیق به کار رفته در آنها بسیار مهم و قابل تأمل است، چونکه خیلی مشکل یا ناممکن نشان میدهد که کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال توانایی فنی و ذهنی خلق این آثار را در این سطح از نمادگرایی و تکنیک داشته باشند؛ امر مهمی که گاه برای بزرگسالان نیز سخت و دشوار است.
در استیتمنت نمایشگاه «ستیز» آمده است: «انسان آوردگاه تاریکی و روشنی است؛ جولانگاه تباهی در نبود شکوفایی. پلی میان دیو و فرشته ای همسان، دو رُخ از یک چیز. سقوط می کند یا ایستادگی تا رستگاری، انتخاب پیوسته و همیشه اوست. و هنر، تصویرگری این جدال تا همیشه است و بدون این مهم، به خودی خود هیچ است.»
بر این اساس، در این نمایشگاه آثاری از آرشام باقرزاده، معین برجسته، بارانا جعفری، سارینا جعفری، هلما حاتمیان، رها حسن آبادی، باراد داوری، فاطمه داوری، فرحناز داوری، ویونا داوری، امیرمهدی دهقان، نازنین دهقان، محمدصالح زندی، نیوشا شیخ محمدی، مهدیس شیرزادی، پارمین صالحی، پارسا صبوحی، فاطمه طبایی، حمیدرضا غریب، ثنا کریم زاده، زهرا کریم زاده، کیارش مقصودی، ریحانه موسوی، علی موسوی زاده، آنیسا میرزایی، پرستش میرزایی، مهراد نایبی، نیما نصیری و شنتیا وثوقی تبار به نمایش درآمده است.

منبع: