از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اعلام میزان خسارت کرونا به اصحاب هنر ۶۰ تا ۸۰ درصد

از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اعلام میزان خسارت کرونا به اصحاب هنر ۶۰ تا ۸۰ درصد

پیلانو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای هنر از خسارت ۶۰ تا ۸۰ درصدی کرونا به اصحاب هنر سخن گفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه شورای هنر که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد با اشاره به بررسی میزان خسارت کرونا به اصحاب هنر در شورای هنر اظهار داشت: در این شورا به موضوعات مختلف همچون تاثیر کرونا بر هنر توجه شد که فعالیت برخی از هنرمندان در این شرایط تحت تاثیر قرار گرفت. البته فرصت های کرونایی نیز در این ایام در عرصه های مختلف وجود داشت و برخی هنرمندان در این شرایط برای انتقال هنرشان بهره گرفتند.
وی با اشاره به اینکه خسارات ایام کرونا در بعضی موارد به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است، اظهار داشت: البته دولت اقداماتی را دراین زمینه داشته است ولی طبیعتا نیازمند توجه مضاعف هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات کرونا به عرصه هنر نیز توضیح داد: نسبت به سال پیش از حیث کار و فروش عرصه های مختلف شاهد این خسارات بودیم، بر این اساس اقداماتی داشته ایم که قسمتی از آن مربوط به بیمه سه ماهه هنرمندان بود، بخش دیگر بعنوان کمک تسهیلات معیشتی به هنرمندان مربوط می شد. ما رقم ۱۲ میلیارد تومانی نیز برای ۷۵ هزار عضو صندوق هنر در نظر داریم، سامانه کارا هم به کسانی که خسارت دیدند، تسهیلات می دهد که دراین زمینه ثبت نام تا اختتام مهر ادامه دارد. علاوه بر اینها تسهیلات ۴ درصد اشتغال را نیز داشتیم که تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.
وی با اعلان اینکه دوره کرونا فلسفه هنر کرونایی در حوزه زیبایی و گونه شناسی دارد، اظهار داشت: هرچه کرونا زمانش طولانی تر شود زیست بوم جدیدی شکل می دهد و باید فلسفه هنر کرونایی داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از توجه جدی بر تولید تله تئاتر آگاهی داد و اظهار داشت: سابقه خوبی در تولید تله تئاتر داشتیم و تلاش داریم این تجربه تقویت شود، ضمن آنکه فرصت های کرونایی هم در این حوزه تقویت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سند مهندسی فرهنگی به موضوع مد و لباس توجه و این سند به وزارت فرهنگ ارجاع داده شده است و در فضای سند چارچوبی را ستاد مهندسی معرفی کرده و مقرر است شورای هنر اظهار نظرهای خودرا به این سند داشته باشد.
صالحی درباره رفع مشکلات دانشگاه هنرهای سنتی استاد فرشچیان بیان کرد: مصوبه با این نگاه شکل گرفت که نطام استاد شاگردی دیرین آموزشی خودمان را ادامه دهیم، همین طور قرار شد کمیته ای مشترک با وزارت علوم داشته باشیم و حاصل مسائل مطرح شده به شورای هنر با حضور وزیر علوم تعیین تکلیف شود.

منبع: