به سردبیری مصطفی گودرزی؛ دومین شماره از فصلنامه مطالعات عالی هنر منتشر گردید

به سردبیری مصطفی گودرزی؛ دومین شماره از فصلنامه مطالعات عالی هنر منتشر گردید

به گزارش پیلانو دومین شماره فصلنامه مطالعات عالی هنر فرهنگستان هنر، برای هنرمندان، پژوهشگران و علاقه مندان به حوزه هنرهای تجسمی منتشر گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، دومین شماره از فصلنامه «مطالعات عالی هنر» با موضوعات مختلف حوزه هنرهای تجسمی، هنرهای دیداری و مطالعات دیداری منتشر گردید.
فصلنامه تخصصی مطالعات عالی هنر، نشریه ای است که به انتشار نتایج پژوهش ها و مقالات علمی، تألیفی و تصنیفی پژوهشگران و صاحب نظران در قلمرو هنرهای تجسمی و هنرهای دیداری و مطالعات میان رشته ای آنها با دیگر حوزه های هنر و سایر علوم می پردازد. این نشریه به سردبیری مصطفی گودرزی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، منتشر می شود.
«هنر، ظهور امر معقول در فرم محسوس (رأی مشترک تولستوی و حکمای ایرانی)» از حسن بلخاری قهی؛ «تصویرپردازی و رأی العین در نمایش نامه سه تابلوی مریم از میرزاده عشقی» از جواد علی محمدی اردکانی و فراز یاوری؛ «واکاوی رویکرد فمینیسم در نقد و تحلیل آثار هنری با تاکید بر تابلوی کارگاه نقاش اثر گوستاو کوربه» از مریم عادل؛ «مطالعه تطبیقی سردر مسجد جورجیر اصفهان و مسجد الأقمر قاهره» از نازنین عنایتی؛ «هنر، عمارت بی بنیاد: نگاهی به پایان نظریه هنر ویکتور برگن» از آبتین رادمنش؛ «درآمدی بر نقد روان کاوانه پساساختارگرا از نقاشی کفش های مندرسِ ونسان ون گوگ» از ناصر مقدم کوهی؛ «مطالعه تطبیقی بازنمایی چوگان در نگاره هایی با مبحث چوگان بازی سیاوش در حضور افراسیاب در شاهنامه» از مجتبی رحمانی و مینو خانی؛ «بررسی عناصر نوشتاری در هنر نوگرای ایران، منابع تغذیه سنتی و مدرن آن (پیشنهاد طرحی کلی برای تفکیک مفاهیم خوش نویسی، خطاطی، لِتریسم و سایر گرایش های نوشتاری در هنر ایران)» از محمد فدایی؛ و «درآمدی بر نسبت میان هنر و اخلاق در اندیشه اومانیستی» از طیبه معینی؛ عناوین مقالاتی است که در این شماره از نشریه انتشار یافته است.
فصلنامه مطالعات عالی هنر، پذیرای پژوهش های در رابطه با تاریخ هنر، نقد و تحلیل هنری، فلسفه و زیبایی شناسی و مطالعات میان رشته ای در عرصه مباحث مورد اشاره، با رویکرد تحلیلی، تطبیقی و انتقادی است.