نگاهی به آثار ایران درودی به مناسبت تولدش بانوی هنرمندی که نور می کشد بعلاوه تصاویر

نگاهی به آثار ایران درودی به مناسبت تولدش بانوی هنرمندی که نور می کشد بعلاوه تصاویر

ایران درودی، بانوی هنرمندی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می برد، امروز (۱۱ شهریورماه) ۸۴ ساله می شود. او که هنوز هم همچون سال های جوانی بانشاط و پرانگیزه است، در روزهایی که جامعه کرونایی بر لبه تیغ ناامیدی و کوشش برای فردایی بهتر به سر می برد، باز هم نور می بیند و قلم مو به دست می گیرد و نقش عشق روی بوم های سفید می کشد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، ایران درودی، چهره نام آشنایی در عرصه هنر و نقاشی است. بانویی که بیشتر از پیش به خالق این جهان هستی ایمان دارد و مهمترین آرزویش برای خودش و مردم ایران، نزدیک تر شدن به خالق هستی است.
درودی، نقاش صاحب سبک، نویسنده و کارگردانی که بیشتر از ۶۰ سال است در عرصه هنر معاصر ایران فعالیت دارد، ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. هنرمند نقاشی که از رنگ مشکی استفاده نمی کند و به کشیدن نور در آثارش شهرت دارد.
پدرش خراسانی بود و مادرش قفقازی. در کودکی به همراه خانواده به اروپا سفر کرد و پس از آغاز جنگ جهانی دوم به ایران بازگشتند و مدتی
در مشهد زندگی و بعد به تهران مهاجرت کردند.
درودی باز هم در سال های جوانی و البته این دفعه به انتخاب خودش و برای ادامه تحصیل در رشته نقاشی به پاریس رفت. او به شکل حرفه ای زندگی هنری خویش را از همین دوران شروع کرد و در واقع آن روزها سرآغاز داستانی بودند که هنوز هم با همان حال و هوا و با همان عشق به هنر و زندگی ادامه داد.
ایران درودی در همه این سالها موفق به برگزاری نمایشگاه های گوناگونی در سرتاسر جهان شده است و البته فعالیت حرفه ای وی در عرصه هنر فقط به برگزاری این نمایشگاه ها ختم نمی شود؛ بلکه ساخت برنامه های تلویزیونی در حوزه هنرهای تجسمی و کوشش برای آموزش هنر و تاریخ هنر هم از دیگر تلاشهای وی در عرصه فرهنگ و هنر به حساب می آید.
در ادامه می توانید بعضی از آثار این هنرمند را تماشا کنید:

منبع: