گرافیتی های برزیل به جنگ کرونا می روند!

گرافیتی های برزیل به جنگ کرونا می روند!

پیلانو: «سائوپائولو» کلانشهر برزیل که همیشه بعنوان پایتخت هنر خیابانی جهان شناخته می شود، حتی در دوران بحران کرونا نیز مملو از نقاشی های خیابانی جدید است.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۵ نقاش گرافیتی در سائوپولو پروژه خلق ۱۲ نقاشی دیواری عظیم بر روی مجموعه ای از ساختمان های منطقه «بنهیروس» این شهر را آغاز نموده اند.
این گروه از هنرمندان پروژه نقاشی های دیواری جدید را با هدف جبران جشنواره هنری «نالاتا» که قرار بود در سائوپائولو اجرا شود اما به سبب بحران ویروس کرونا کنسل شد، آغاز نموده اند.
«لوان کاردوسو» که مدیر برگزاری این جشنواره است بیان کرد: «قرار بود این جشنواره در چارچوب مجموعه ای از کارهای عمومی برگزار شود، اما ما ناچار شدیم به سبب جلوگیری ازدحام جمعیت این رویداد را لغو نماییم. با این وجود قسمتی از این جشنواره با کمک این نقاشی های دیواری در سطح شهر و در خیابان ها برگزار می گردد.»
برزیل بعد از ایالات متحده دومین کشور جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است. تابحال بیش از ۳.۳ میلیون مورد مبتلاشدن و بیش از ۱۰۸ هزار مورد مرگ در اثر مبتلاشدن به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.
سائوپائولو که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور را دارد، یک چهارم از شمار کشته شدگان این کشور در اثر مبتلاشدن به ویروس کرونا را دربرمی گیرد.
هنرمندان در نقاشی های دیواری جدید این شهر نشانه هایی از ویروس کرونا را نیز به تصویر کشیده اند.
«دِلفین» که یکی از هنرمندان این گروه گرافیتی ۱۵ نفره است، بیان کرد: « سائوپائولو مطمئنا در جهان هنر، بویژه در حوزه هنر خیابانی و عمومی مکان مهمی شمرده می شود. من همیشه می خواستم در این شهر اثری از خود بجای بگذارم.»

این هنرمند می گوید تصویری سیاه و سفید که از یک زن و مرد خلق کرده پیامی از امید و بازگشت به شرایط عادی زندگی است.

منبع: