در گزارش پیلانو مطرح شد: ثبت یک لحظه از جاده شمالی در قاب نقاشی

در گزارش پیلانو مطرح شد: ثبت یک لحظه از جاده شمالی در قاب نقاشی

مرتضی احمدنژاد هنرمند خودآموخته اعتقاد دارد در عرصه هنری همچون دانش آموز و در حال یادگیری است و رویاهای خود را در چارچوب نقاشی و مجسمه، خلق می کند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، بیست و هشتمین رویداد «صد اثر صد هنرمند» که هر سال توسط لیلی گلستان مدیر گالری گلستان برگزار می شود، از ۱۰ مرداد کار خودرا به صورت آنلاین در سایت و صفحه اینستاگرام این گالری شروع کرد. هم اکنون این رویداد در هفته سوم برگزاری خود قرار دارد و بطور متوسط روزانه شش اثر فروخته شده است.
بیست و هشتمین دوره «صد اثر صد هنرمند»، با ارائه ۳۰۶ اثر هنری نقاشی، مجسمه و خوشنویسی شروع شد و هم اکنون در آغاز هفته سوم این رویداد، ۳۵۰ اثر در سایت برای فروش موجود است.
مرتضی احمدنژاد هنرمند خودآموخته ای که با یک اثر در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» حضور دارد، درباره حضور در این نمایشگاه اظهار داشت: همه نقاشی های من از حال و هوای سرسبز شمال کشور و آب و هوای شمال می آید. سال ها مشق هنر و در این حوزه تجربه کسب کرده ام. من تمام رویاهای خودم را در نقش، رنگ و طراحی هنر و چوب می بینم. تابلویی که در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» نیز ارائه کردم، لحظه ای از یکی از جاده های شمال کشور را ثبت کردم. این اثر، رویایی از درختان و جنگل های شمال است و با تکنیک اکریلیک روی بوم کار شده است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه های زیادی شرکت کردم و با نقدهایی که در مورد کارهایم می شود، به مطالعه و تجربه بیشتر می پردازم. در واقع در این حوزه همچون دانش آموز و در حال یادگیری هستم و جهان انزوای خودم را دارم و رویاهای خود را در چارچوب نقاشی و مجسمه، خلق می کنم.
احمدنژاد اظهار نمود: دریافت های خودم را از مطالعه کارهای بزرگان هنر مثل شاگال، ونگوگ، پیکاسو و … گرفته ام و دراین زمینه به زبان هنری شخصی خودم دست پیدا کرده ام.
این هنرمند خودآموخته درباره برگزاری مجازی نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» اظهار داشت: این نمایشگاه هر ساله با استقبال هنرمندان از همه سن و رشته ای مواجه بوده است. با وجود اینکه امسال با شرایط سخت همه گیری بیماری کرونا مواجه بودیم، جای خوشی است که این نمایشگاه تعطیل نشد و به صورت مجازی کار خودرا ادامه داد و اتفاقاً مسیر جدیدی را به روی هنرمندان گشود.
مرتضی احمدنژاد، متولد ۱۳۴۳ رشت است که از سال ۱۳۶۱ به صورت جدی فعالیت هنری خودرا آغاز نموده است. او هنرمندی خود آموخته است و با آزمون و خطا و مطالعه آثار هنرمندان بزرگ، به زبان هنری خود دست پیدا کرده است.
بیست و هشتمین رویداد «صد اثر صد هنرمند» به صورت مجازی از ۱۰ مردادماه راه اندازی شد و تا ۳۰ مهر نیز برقرار خواهد بود.

منبع: