فراخوان نخستین دوره آواز معاصر منتشر گردید

فراخوان نخستین دوره آواز معاصر منتشر گردید

به گزارش پیلانو فراخوان اولین دوره «آواز معاصر» برای کشف استعدادهای آوازی در موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی منتشر گردید.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی پروژه «آواز معاصر»، اولین دوره پروژه مستقلِ «آواز معاصر» با هدف بازبینی و توجّه باردیگر و نو به هنرِ جدّی و اصیلِ آواز و همینطور کشف و معرّفی آوازخوانانِ توانا امّا کمتر شناخته شده کشور، با حضور چهار موسیقیدان و آهنگساز در سبک ها و شیوه های گوناگون، برگزار می گردد.

پروژه آواز معاصر شامل چند مرحله است که گامِ نخست، انتخابِ صداهای توانمند و با ظرفیتِ آوازی از میان صِداهای ارسالی است؛ مراحلِ بعدی این پروژه شاملِ اجرای زنده خوانندگان و انتخاب نهاییِ بهترین ها، سپس آهنگسازی و تولید آثار موسیقایی باکلام برای آنها و در گام های بعد شاملِ تهیه و تولید موزیک ویدیو و انتشار قطعات مربوط به نفرات منتخبِ نخستین دوره ی پروژه آواز معاصر و معرّفی آنان به بازار رسمی موسیقی توسّط چهار موسیقیدان و آهنگساز این پروژه یعنی؛ میدیا فرج نژاد، مهدی حسنی، داریوش تقی پور(اَوستا) و بهرام دهقانیار است.

از آنجائیکه هدفِ رویداد آوازِ معاصر و دست اندکارانِ این پروژه، احیا و اجرای نوینِ هنرِ آواز و آشتی دادنِ گوش مخاطبِ امروز با آواز ایرانی و درنتیجه اعتلای ذائقه شنیداری علاقه مندانِ موسیقی است، ازاین رو هیچ مبلغی بعنوان ورودی، دستمزد یا هزینه تولید متوجّه شرکت کنندگان و آوازخوانانِ نخواهد بود، بلکه همه هزینه ها توسّط موسیقیدانانِ حاضر در این پروژه و حامیانِ مادّی و معنوی آواز معاصر تقبّل و تأمین خواهد شد.

موضوع:

۱- آوازِ دستگاهی ایران(سنّتی)

۲- آوازِ مقامی و نواحی(موسیقی محلّی ایران و زیرمجموعه های آن)

شرایط و مقرّرات:

۱- در این پروژه به جز موسیقی های مذکور، دیگر انواع آواز و موسیقی(اعم از کلاسیک، پاپ و… ) پذیرفته نخواهند شد.

۲- از نظرِ هیاتِ انتخاب، تواناییِ متقاضیان در اجرای آواز بر تصنیف ارجحیت دارد. (تصنیف خوانی، ضربی خوانی و دیگر انواع در درجات بعدی اهمیت است)

۳- هیچگونه محدودیتی شامل سنّ و جنسیت و… جهت شرکت در این پروژه وجود ندارد.

۴- محتوای شعر یا کلام در آواز، آزاد و در نظرِ هیئت انتخاب بی تأثیر است.

۵- ارسال آواز در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی یا انواع آواز در موسیقیِ مقامی به زبان ها، گویش ها و لهجه های مختلف بلامانع است.

۶- از آوازخوانانِ منتخبِ مرحله نخست، برای اجرای زنده و تعامل با آهنگسازان، در مرحله دوّمِ این پروژه دعوت به عمل خواهد آمد.

راهنمای ارسال:

۱- متقاضیان باید نمونه صدای خویش را حتما به صورت یک فایلِ صوتیِ خام، بدونِ هرگونه ویرایش و پالایش(اعم از انواع بهینه سازی کوکِ صدا و افکت هایی نظیر ریوِرب، دیلِی، کُمپرِسور و… ) که توسُط یک ریکوردِر ساده(گوشی موبایل، اِمپی تری پِلیِر، زوم ریکوردر و… ) و خارج از محیطِ استودیو ضبط شده است، ارسال فرمایند. (صداهای دستکاری شده به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نخواهند گرفت)

۲- اعلامِ نام و نام خانوادگی، سِن و شهرِ محل زندگی در ابتدای فایل صوتی و همینطور مکتوب به پیوستِ فایل، الزامی است.

۳- هر شرکت کننده مجاز به ارسالِ تنها یک فایل صوتی است. (ارسال بیشتر از یک فایل صوتی از جانب شرکت کنندگان، باعث حذف آنان از گردونه ی داوری و بررسی خواهد شد).

۴- مدّت زمان هر فایلِ صوتی باید حدّاکثر ۲دقیقه(۱۲۰ثانیه) باشد.

۵- همراهی صدای خواننده توسّط ساز یا دیگر اصوات موسیقایی(مشروط بر وضوحِ کاملِ صدای خواننده) بلامانع است.

۶- آوازها می توانند مبتنی بر خلّاقیت و بداعتِ خواننده و یا حاصلِ بازخوانی و اجرای مجدّد وی باشند.

۷- متقاضیان می توانند فایلهای آواز خویش را به شماره واتساپ یا تلگرام زیر ارسال کنند:

۰۹۱۲۲۷۱۹۵۷۲

آخرین فرصت ارسال:
۱۵شهریور۱۳۹۹
برای کسب اطّلاعات بیشتر و طرحِ پرسش های احتمالی به:
صفحه اینستاگرام: @koron.prim و کانال تلگرامی: @avazemoaser رجوع کنید.