انجمن موسیقی با اشاره به درگذشت زنگشاهی عنوان کرد: نگرانی از فقدان قسمتی از فرهنگ موسیقی بلوچستان

انجمن موسیقی با اشاره به درگذشت زنگشاهی عنوان کرد: نگرانی از فقدان قسمتی از فرهنگ موسیقی بلوچستان

پیلانو: انجمن موسیقی ایران با انتشار پیامی درگذشت رسولبخش زنگشاهی ـ پیشکسوت موسیقی نواحی بلوچستان ـ را تسلیت گفت و از فقدان احتمالی قسمتی از فرهنگ موسیقی بلوچستان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، در متن این پیام آمده است: «استاد رسولبخش زنگشاهی نیز رخ در نقاب خاک کشید. درگذشت او افسوس و نگرانی را همزمان به جانمان می نشاند. افسوس از فقدان چهره ای شاخص از موسیقی باارزش نواحی و از آخرین بازماندگان نسل قدیم موسیقی حماسی و اصیل بلوچی و از تبار پهلوانان کهن ساز قیچک و نگرانی از احتمال فقدان قسمتی از میراثی مهم از فرهنگ موسیقی بلوچستان، که در خطر نابودی یا فراموشی است.
انجمن موسیقی ایران، ضمن گرامی داشت یاد پهلوان رسولبخش زنگشاهی و عرض تسلیت به جامعه هنری کشور، اهالی موسیقی سیستان و بلوچستان و بازماندگان آن مرحوم، امیدوار است راه این هنرمند بزرگ در سایه توجهات هدفمند و بیشتر متولیان فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرد تا هنر و میراث موسیقی بلوچستان بتواند توسط سایر هنرمندان جوان و پهلوانان بلوچ همین طور خانواده این استاد فقید به شایستگی پی گرفته شود.»
رسولبخش زنگشاهی ـ پیشکسوت موسیقی سیستان و بلوچستان و قیچک نواز چیره دست بلوچ ـ بامداد جمعه ـ سوم مرداد ماه ـ به سبب سکته قلبی درگذشت.

منبع: