گفت گو با مدیرعامل خانه موسیقی تدوین سند موسیقی را چقدر جدی بگیریم؟

گفت گو با مدیرعامل خانه موسیقی تدوین سند موسیقی را چقدر جدی بگیریم؟

به گزارش پیلانو شنبه ۲۸ تیر، خبری درباره به جریان افتادن «سند ملی موسیقی» در رسانه ها بازنشر شد. برپایه این خبر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادها و دستگاه های مرتبط به طریق مقتضی، سند ملی موسیقی را با رعایت چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ تدوین کند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، این اتفاق در حالی رخ داد که شش سال از اولین روزی که بسته پیشنهادی سند موسیقی کشور روی میز مدیران وقت و بزرگان موسیقی کشور گذاشته شد، می گذرد و در تمام این سال ها وعده ها به نتیجه نرسیده است.
حالا در شرایطی که اذهان اهالی فرهنگ و هنر به شدت درگیر دست و پنجه نرم کردن با شرایط به وجود آمده به واسطه انتشار ویروس کروناست، با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور این پرونده بار دیگر باز می شود تا شاید فضایی جدید و امیدبخش پیش روی اهالی موسیقی قرار گیرد.
ایسنا در این راستا گفت وگویی داشته است با حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی.
او درباره اینکه چرا تدوین سند ملی موسیقی شش سال به طول انجامیده است، اظهار داشت: سندها از زمانی که برای کارشناسی می روند و تا زمانی که مقرر است به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی برسند، همانند لوایح مجلس در نوبت می ماند؛ البته تابحال چند بار در چند جا و کارگروه هایی مانند خانه موسیقی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی یا مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری روی این سند کار کارشناسی صورت گرفته است و الان منتظریم که شورای هنر، آنرا در دستور کار قرار دهد و تصویب کند.

حمیدرضا نوربخش

منبع: