موفقیت از زبان میثم شکری ساز

موفقیت از زبان میثم شکری ساز

پیلانو: هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد اما ویژگی هایی وجود دارد که دنبال کردن آن می تواند به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت قرار گیرید.

بایستی بدانید که راه اندازی یک کسب و کار نیازمند روشی خلاق و انعطاف پذیر می باشد. لازمه چنین کاری داشتن شجاعت، عزت نفس، عزم راسخ و آینده نگری می باشد. البته به خاطر بسپارید که هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد اما ویژگی هایی وجود دارد که دنبال کردن آن می تواند به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت قرار گیرید. در این مقاله از زبان میثم شکری ساز به این عوامل موفقیت آمیز اشاره می کنیم اما قبل از این به معرفی میثم شکری ساز می پردازیم:

میثم شکری ساز با مدرک MBA  در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه اشتنبایس آلمان و امیرکبیر تهران و با مدرک دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یکی از کارآفرینان برتر کشور ایران شناخته می شود که توانسته است با تلاش و کوشش بسیار، کسب و کاری را راه اندازی کند و جوانان بسیاری را از مشکل بیکاری رهایی بخشد و زمینه کار و فعالیت را برای قشر آکادمیک و نیروهای متخصص فراهم کند. او همچنین کتب زیادی را ترجمه کرده و به جامعه آکادمیک ارائه کرده است.

داشتن رویاهای بزرگ

وی معتقد است که اولین رمز موفقیتش در آرزوها و رویاهای بزرگش نهخفته است. درواقع به منظور رسیدن به موفقیت باید آرزوهای بزرگ در سر داشته باشید. اگر به دنبال این هستید که موفقیت برسید در ابتدا بایستی نمایی واضح از ذآنچه می خواهید در سر داشته باشید. البته به خاطر بسپارید که رسیدن به موفقیت به تنهایی در رویا متوقف نمی شود بلکه شما باید به طور جدی موفقیت را در ذهن خود احساس و لمس کنید.

کارآفرینان موفق همواره مسیر و مقصد مشخصی در پیش دارند و میثم شکری ساز نیز نقش رویاها را در این میان بسیار موثر و پر رنگ میبیند. از نظر او تجسم رویا باید تبدیل به یک فعالیت مداوم شود.

 

داشتن شور و اشتیاق

دومین عامل موفقیت از نظر او شور و اشتیاق در حین انجام کار است. از نظر وی افراد برای رسیدن به موفقیت باید اشتیاقی شدید داشته باشند و همواره برای ایجاد تغییر در شیوه زندگی شان مشتاق باشند.

علاقه به حرفه تان

موفقیت به راحتی به دست می آید به شرط اینکه به کاری مشغول شوید که به آن علاقه داشته باشید و با شور و اشتیاق هر چه تمام به انجام کاری که به آن مشغول هستید بپردازید. میثم شکری ساز همواره در سخنرانی های خود به این مسئله اشاره می کند که به دنبال کاری بروید که به آن علاقمند هستید. اگر از شغل فعلی خود متنفر هستید و فکر می کنید که نمی توانید در آن موفق شوید محال است که بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید و موفق شوید.

افرادی که با علاقه به کارشان مشغول می شوند می توانند به اوج عملکرد خود دست پیدا کنند. کارآفرینان موفق در بند ساعات کاری خود نیستند چرا که با علاقه هر چه تمام به وظایف خود مشغول می شوند و متوجه نیستند که چند ساعت را در روز صرف کار کرده اند، زیرا برای شان لذت بخش بوده است.

 

تمرکز بر نقاط قوت خود

میثم شکری ساز بر این باور است که افراد می توانند با سرمایه گذاری روی خودشان و شناخت نقاط قوت خود، در راستای توسعه شخصی گام موثری بردارند. وی با بیان این موضوع که هر کدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم که بایستی آن ها را شناسایی کرده و بر روی آن ها تمرکز کنیم. افراد برای موفقیت بایستی که تلاش های خود را به بهتریت شکل صرف انجام کارهای شان کنند.

برای مثال اگر در کسب و کار، غریزه های بازاریابی خوبی دارید، از این قدرت استفاده کنید و در عوض به دنبال تقویت نقاط ضعف خود بروید. برای تبدیل ضعف به قدرت، یادگیری عملی و یا آموزش رسمی را در نظر داشته باشید.

 

تلاش دو چندان

میثم شکری ساز نیز در مسیر خود با شکست های بیشماری روبه رو شده اما این باعث نشده که او دست از حرکت و تلاش کردن در این مسیر بردارد و از آرزوهایش دست بکشد. به گفته خود او هر بار که مشکلات و موانع بزرگ تر شده اند او نیز تلاش خود را در این مسیر دو چندان کرده است. او بر این باور است که هر کارآفرینی در مسیر خود بایستی با اعتقاد کامل به آنچه انجام می دهد و با در نظر گرفتن موانع و مشکلات تلاش کند و دست از رویاهای خود برندارد.

از طرفی او به این مسئله اشاره می کند که همواره در طول مسیر زندگی اش سعی کرده استکه با آینده نگری و پیش بینی تمامی ریسک هایی که تهدیدش می کردند آنها را به حداقل برساند.

 برنامه ریزی

بعد از اینکه چشم انداز آینده خود را مشخص کردید و به شناخت نقاط قوت و ضعف خود پرداختید و با تلاش در این مسیر در راستای برطرف کردن نقاط ضعف خود اقدام کردید نباید این مسئله را نیز فراموش کنید که برنامه ریزی مهم ترین عامل برای رسیدن به موفقیت است. هدف گیری، مشخصه هر کارآفرین موفق می باشد. میثم شکری ساز برای رسیدن به جایگاهی که امروزه در آن قرار گرفته است، برنامه و مسیر مشخصی را در پیش گرفته است و در این راه با تلاش هر چه تمام به فعالیت خود ادامه داده است.

کار سخت

از ویژگی های اصلی میثم شکری ساز این است که سخت کار می کند. او می گوید شما به عنوان یک کارمند ساده بایستی ۸ ساعت تان را در طول ۲۴ ساعت به کار کردن اختصاص دهید اما هنگامی که می خواهید به عنوان یک کارآفرین به فعالیت مشغول شوید ۸ ساعت کار بی معنا می شود.

جالب است بدانید آنچه در اینجا مطالعه کردید، باورهای قلبی میثم شکری ساز می باشد. او هم اکنون در سن ۳۴ سالگی مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد را بر عهده دارد و توانسته است که با مدیریتی هوشمندانه وضعیت اشتغال را برای بیش از ۲۰۰ نفر جوان متخصص فراهم کند.