تنها بازمانده هنر نقاشی قهوه خانه ای و چهره ماندگار دزفول درگذشت

تنها بازمانده هنر نقاشی قهوه خانه ای و چهره ماندگار دزفول درگذشت

به گزارش پیلانو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول اظهار داشت: استاد حبیب نقاش تنها بازمانده هنر نقاشی قهوه خانه ای و چهره ماندگار دزفول در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

نادر سعادتی فرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: این استاد نقاشی قهوه خانه ای به سبب کهولت سن و سکته مغزی شب گذشته در بیمارستان دزفول بستری شد و بامداد امروز فوت کرد.
وی اضافه کرد: استاد حبیب نقاش در سبک نقاشی قهوه خانه ای قلم می زد و رنگ های مورد نیاز طرح هایش توسط خودش تولید و ساخته می شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این استاد فرهیخته را به جامعه هنری شهرستان دزفول و خانواده این هنرمند تسلیت گفت و اضافه کرد: جزئیات و برنامه خاک سپاری استاد نقاش متعاقباً اعلام خواهد شد.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، استاد حبیب نقاش متولد ۱۳۱۱ در شهرستان دزفول و مسن ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار دزفول بود. وی تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه خانه ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور بوده است و این هنر باارزش را از پدر و پدربزرگانش آموخته بود.
وی بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف همچون تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است.
نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی اش که همان «نقاشی» است، گرفته شد. خانواده ای که چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه خانه ای تربیت کرده است.
آفرینش بیش از ۴۰ اثر نقاشی استاد به سبک قهوه خانه ای پشت شیشه ای و ۴۰ اثر مینیاتوری آخرین بازمانده هنر نقاشی قهوه خانه ای پشت شیشه ای کشور، سبب شده است که استاد بعنوان چهره ماندگار دزفول در سال ۹۲ معرفی شود.

منبع: