رایزنی بنیاد رودکی و اپرای دولتی وین برای نوسازی تالار وحدت

رایزنی بنیاد رودکی و اپرای دولتی وین برای نوسازی تالار وحدت

پیلانو: مدیرعامل بنیاد رودکی و معاون فنی اپرای دولتی وین بوسیله ویدئو کنفرانس درباره همکاریهای مشترک همچون نوسازی تالار وحدت گفت و گو کردند.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این رویداد که با حضور الکساندر ریگر ـ معاون سفیر و رئیس انجمن فرهنگی اتریش در ایران ـ برگزار شد، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) و کریستوفر ویدورا، (معاون فنی اپرای دولتی وین) درباره توسعه همکاریهای هنری بحث و تبادل نظر کردند.
باتوجه به خاصیت های مشترک تالار وحدت و سالن اپرای وین، تجهیز، بازسازی و نوسازی بخش ماشینری و فنی تالار وحدت و همین طور ارائه مشاوره در استانداردسازی تجهیزات نگهداری سازها و نت ها از نکات مهم این کنفرانس ویدئویی بود.
در این نشست دو طرف با اشاره به شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و محدودیت های برگزاری برنامه های هنری با حضور هنرمندان، در مورد شیوه های نوین افزایش تعاملات هنری میان دو کشور مذاکراتی کردند؛ برگزاری اجراهای مشترک و تشکیل مسترکلاس های آموزشی به صورت آنلاین همچون پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.
همین طور باتوجه به پروتکل های بهداشتی مطرح برای بازگشایی تالارهای هنری، دو طرف بر تبادل تجربیات خود دراین زمینه تاکید نمودند.

منبع: