در گزارش پیلانو مطرح شد: اوج هنری برای هنرمند به چالش کشیده شدن توسط مخاطب است

در گزارش پیلانو مطرح شد: اوج هنری برای هنرمند به چالش کشیده شدن توسط مخاطب است

به گزارش پیلانو یک هنرمند نقاش بیان کرد هنوز بسیاری از مردم هستند که با نقاشی های رئال ارتباط برقرار می کنند اما اگر مخاطب، هنر و سبک ها را بشناسد و منِ نقاش را به چالش بکشد، اوج هنری برای من خواهد بود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «آفرینش احساس» از روز جمعه ۲۳ خردادماه با عرضه آثاری از ۲۲ هنرمند نقاش در گالری انتظامی شروع به کار کرد.
در این نمایشگاه آثاری از سهیلا احمدی، وحیده رفیعی فر، بیتا محمدیان، شقایق طیبی، خاطره آزموده، بهناز رضایی فرد، لیلا تقی زاده، مریم جمالی، مینا دوراندیش، مژگان عبادی، سمیرا ولی زاده، سولماز حاتمیان، اورانوس عرفانی، پریسان نظیری، رها فودازی، لیلا حسنی، سعیده آرین، ندا زارعیان، سرور سالمی، شیما آقایی، آمنه آقایی و الهه جعفری به نمایش درآمده است.
اورانوس عرفانی یکی از هنرمندانی که با دو اثر در این نمایشگاه حضور دارد، درباره این آثار به خبرنگار مهر اظهار داشت: من با دو اثر در این نمایشگاه حضور دارم که با تکنیک اکریلیک کار شدند. تکنیک هایی که با آنها کار می کنم عمدتاً رنگ روغن، آبرنگ و اکریلیک و در سبک های رئال، انتزاعی، اکسپرسیونیسم و نقاشی خط بوده است.
وی اضافه کرد: تابحال در حدود ۱۵ نمایشگاه گروهی شرکت کردم و مقرر است بزودی یک نمایشگاه انفرادی در گالری فرمانفرما داشته باشم.
عرفانی در پاسخ به اینکه این آثار دارای چه خصوصیت های هستند به این مفهوم که در نظر داشتید مخاطب چه خصوصیت را در آنها ببیند و مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: قصدم از رنگ هایی که در نقاشی به کار بردم این بود که مخاطب را با فضایی شاد به طبیعت ببرم و با عنایت به سوالاتی که مخاطبان از من در نمایشگاه پرسیدند، می توانم بگویم در این قصد موفق بودم.
وی در مورد اینکه آیا در انتقال حس به مخاطبانش موفق بوده یا خیر، توضیح داد: هنوز بسیاری از مردم هستند که با نقاشی های رئال ارتباط برقرار می کنند و زمانی که با یک نقاشی مفهومی و انتزاعی روبرو می شوند، از نقاش در مورد آن توضیح می خواهند بنابراین ما هنرمندان وظیفه داریم با برگزاری نمایشگاه ها، به تدریج نگاه مخاطبان عمومی را با هنر انتزاعی و مفهومی آشنا نماییم.
این هنرمند نقاش در انتها اظهار داشت: من به این نتیجه رسیدم که برای جلب مخاطبم باید آثاری را به نمایش بگذارم که سبب لذت مخاطب شود و رنگ هایی را در آن به کار ببرم که برایش زیبا باشد اما اگر مخاطب هنر و سبک ها را خوب بشناسد، مسلم است آثاری که احتیاج به درک و فهم هنری داشته باشد در نمایشگاهم عرضه می دهم، چونکه مخاطب با تماشای آنها، من را به چالش می کشد و این، اوج هنری برای یک هنرمند بشمار می رود.
اورانوس عرفانی هنرمند نقاش و کارمند بازنشسته دولتی است که مدرک لیسانس نقاشی و فوق لیسانس پژوهش هنر دارد و حدود ۱۷ سال است که نقاشی می کند.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه نقاشی «آفرینش احساس» تا ۲۸ خردادماه در گالری انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، پلاک ۶۰۸، طبقه دوم واحد ۸ برپاست.

منبع: