در گزارش پیلانو مطرح شد؛ چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان برگزار می شود؟

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان برگزار می شود؟

پیلانو: مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در تشریح تازه ترین کارهای انجام گرفته در این مجموعه از برخی اقدامات درباره نحوه برگزاری جشنواره موسیقی جوان باتوجه به شیوع ویروس کرونا آگاهی داد.

علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص تاثیرات شیوع ویروس کرونا در برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان توضیح داد: برنامه‌ی دبیرخانه و بخش اجرایی جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان طبق فراخوان تا زمان اتمام مهلت ارسال آثار (پایان اردیبهشت ماه) اجرائیست و علاقه مندان به شرکت در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان می توانند آثارشان را در سامانه‌ی «بامک» بارگذاری کنند. البته در صورت ادامه دار شدن این شرایط راه های مختلفی برای برگزاری وجود دارد که در آینده توسط دبیر و بوسیله روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد. ضمن اینکه خوشبختانه امسال با راه اندازی سیستم ثبت نام در فضای مجازی دیگر هیچ نگرانی بابت شرکت در جشنواره وجود ندارد و علاقه مندان می توانند در این روزها که در خانه به سر می برند بیشتر تمرین کنند و آثار باکیفیت تری عرضه کنند.
وی درباره احتمال حضور برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در جشنواره های موسیقی نواحی و فجر هم اظهار داشت: این تصمیمی است که توسط ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر و دبیر جشنواره اتخاذ می شود. در صورتیکه آنها امسال هم قصد داشته باشند اجراهایی را برای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان درنظر بگیرند، طبیعتاً به انجمن موسیقی اعلام می شود و افراد طبق رتبه هایی که می آورند به جشنواره موسیقی فجر معرفی می گردند. درباره جشنواره موسیقی فجر هم باید بگویم از آنجایی که بحث جشنواره موسیقی فجر بحث استعدادیابی نیست و بحث جذابیت هایی است که برگزارکنندگان برای مخاطبان در نظر می گیرند، هنرمندان از بین برگزیدگان مختلف برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر گزینش خواهند شد. این روالی بوده که در دو سال قبل انجام شده است. بدین سبب نحوه‌ی انتخاب ها برای سال آینده نیز به سیاست های ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر بستگی دارد.
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در واکنش به بعضی از ابهامات و مسائلی که پیرامون عدم حضور هنرمندان گیلانی در جشنواره موسیقی جوان اظهار نمود: بطور قطع هیچ منعی برای هنرمندان در استان های مختلف نیست و هنرمندان عزیز و گرانقدری که در استان گیلان ساکن هستند می توانند در این جشنواره ثبت نام کنند. البته در فهرستی که همکارانم در بخش انتخاب سازها آماده کرده اند هم تا جایی که امکان داشته سازهای محلی استان گیلان ذکر شده است. ضمن اینکه بخش ردیف دستگاهی و بخش کلاسیک هم آمادگی پذیرش آثار را از همه کشور دارد. فقط امیدوارم امسال توسط انجمن ها اطلاع رسانی دقیق تری صورت بگیرد تا شاهد حضور چشم گیر جوانان و نوجوانان استان گیلان باشیم.
ثابت نیا در جواب این پرسش که آیا میزان بودجه جشنواره و دستمزد برگزیدگان جشنواره امسال تغییر خواهد کرد؟ اظهار داشت: امسال باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور هیچ برنامه ای برای تغییر جوایز جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان نخواهیم داشت، چونکه بنظر می رسد این جشنواره یک جشنواره‌ی استعدادیابی است. پس اولویت اصلی ما حضور و اجرای نوجوانان و جوانان عزیز در مقابل استادان مطرح رشته های مختلف است و جایزه‌ی ناقابلی هم که به آنها اعطا می شود به هیچ وجه گویای میزان قدردانی جشنواره از هنرمندان جوان نیست. از طرف دیگری ما اهتمام داریم در صورت ریشه کن شدن بیماری کرونا با نهادهای مختلف رایزنی نماییم تا عزیزان هنرمندی که از شهرستان ها به تهران می آیند بتوانند از امکان یک شب اسکان که در اختیارشان قرار داده می شود بهره مند شوند.

منبع: