در قالب بیانیه مطرح شد؛ مطالبات خانه موسیقی از ارشاد

در قالب بیانیه مطرح شد؛ مطالبات خانه موسیقی از ارشاد

به گزارش پیلانو خانه موسیقی ایران به علت شیوع بحران کرونا و بحران پیش آمده در اطلاعیه ای عنوان نمود اگر همدلی و مساعدت مسؤلان نباشد کسی را یارای مقاومت در این موج سهمگین رنج و نابسامانی نیست.

به گزارش پیلانو به نقل از سایت خانه موسیقی ایران، بیانیه این نهاد صنفی با تاکید بر مطالبات صنفی هنرمندان در شرایط بحران شیوع کرونا و دغدغه معیشتی جدی اهالی موسیقی منتشر گردید.
در این بیانیه آمده است:
روزگار سخت و طاقت فرسایی را شاهدیم و بحران فزاینده ناشی از شیوع بیماری و تبعات آن، چنان صعب و سنگین است که اگر همدلی و مساعدت همگان و تدبیر و مدیریت مسؤلان نباشد کسی را یارای مقاومت و پیروزی در مقابل این موج سهمگین رنج و نابسامانی نیست.
شرایط اجتماعی و اقتصادی و فشارهای موجود با اینکه همگانی و در سطح بین المللی است اما در یک نگاه کلی و منصفانه در می یابیم که شرایط هنرمندان بخصوص اهالی موسیقی بسیار اسفناک تر و شکننده تر از دیگر صنوف است. اهل موسیقی و فرهنگ به نیکی آگاهند که شرایط کنونی حاصل سو مدیریت و مسائل مختلف و مختلف دیگری همچون تحریم های ظالمانه و مسائل فراملی و منطقه ای حادث شده است و طبعاً انتظارات خویش را در حد معقول و میسور مطرح می کنند و مهم تر از رسیدن و دریافت مطالبات به حق خود خواستار تحرک و واکنش مثبت و مناسب مسؤلان در رابطه با امور هنری وزارت ارشاد هستند؛ امری که متأسفانه در دولت دوم تدبیر و امید به کلی مغفول بوده و اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان از برکات یک مدیریت دلسوز و آگاه در این حوزه محروم و غالباً بی بهره مانده اند.
اینک که شرایط ویژه فعلی که بی کاری و تبعات سنگین اقتصادی را هم به فعالان فرهنگی تحمیل کرده است این خلأ بیشتر از پیش احساس می شود. خانه موسیقی به نمایندگی از قاطبه فعالان حوزه موسیقی کشور ضمن سپاسگزاری از وزیر محترم ارشاد به علت موافقت با پرداخت حق بیمه سه ماهه هنرمندان و برآورد خسارات و درخواست مطالبات هنرمندان از هیأت دولت، اعلام می دارد که این اقدام بعنوان نخستین قدم در پشتیبانی از هنرمندان کشور قابل تقدیر است اما کافی نیست و لزوم دارد تا در ادامه همراهی و پشتیبانی از هنرمندان عزیز و موسیقیدانان فعال و هنرمندان ارزشمندی که به علل اشاره شده در شرایط فعلی بیکار شده و در مضایق شدید مالی و اقتصادی گرفتارند اقدامات بعدی و پیگیری مطالبات از هیأت دولت را در دستور کار قرار دهد.
خانه موسیقی با تاکید و تأیید مطالبات دیگر صنوف در خانه های هنر همچون خانه تئاتر و خانه سینما شامل سه مورد مشخص ذکر شده:
۱- تأمین نیاز معیشتی همکاران در روزهای بیکاری
۲- توجه به زیان و عدم النفع تولیدکنندگان و فعالان هنری
۳- تأمین و پرداخت ۶ ماهه سرانه درمان و حق بیمه تأمین اجتماعی
مطالبات صنف موسیقی را پیگیری خواهد نمود.

در آخر خانه موسیقی به نمایندگی از صنف و اعضای خود ضمن اعلام آمادگی در همکاری و همیاری برای تدوین برنامه ریزی درست و اصولی جهت رسیدگی به مشکلات موسیقیدانان شریف کشور شامل آموزشگاه ها، ناشران، گروه های موسیقی و بخصوص قشر محروم تر و صدمه پذیرتر این صنف نظیر فعالان موسیقی نواحی و مدرسان زحمتکش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان پیگیری و رسیدگی جدی تر به امور اشاره شده است.