یک آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی: کنسرت آنلاین مختص خوانندگان پاپ نباشد

یک آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی: کنسرت آنلاین مختص خوانندگان پاپ نباشد

به گزارش پیلانو یک هنرمند موسیقی درباره برگزاری کنسرتهای آنلاین چنین نظر می دهد: این امر نباید تنها مختص به هنرمندان پاپ باشد و باید شرایطی فراهم گردد تا از هنرمندان دیگر حوزه های موسیقی نیز به جهت ارائه ی موسیقی خوب استقبال شود.
برگزاری کنسرتهای آنلاین که قسمتی از آن خودجوش و بدون دریافت مبلغی توسط هنرمندان در صفحه های شخصی شان انجام می شود و متولی بخش دیگر هم نهادهای دولتی، شهرداری و… است، این روزها به سبب شرایط خاص کشور، باب شده و به انجام آن هم تاکید می شود.
خبرنگار ایسنا بعد از گفت و گو با شهرام صارمی ـ آهنگساز و نوازنده ـ در مصاحبه ای با محمد امین اکبرپور ـ آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی ـ نظر او را هم دراین زمینه جویا شده است.
اکبرپور در ابتدا درباره برگزاری کنسرت آنلاین اظهار داشت که این اتفاق چیز جدیدی نیست و افزود: حالا حدود پنج سال است که بعضی از هنرمندان در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام حضور دارند و قبل از این هم برای عده ای به صورت آنلاین اجرا کرده اند. کم و بیش برای بعضی از این اجراها بلیط فروشی هم صورت گرفته است و آن اجرای آنلاین به یک کنسرت خصوصی مجازی تبدیل می شد. حالا باتوجه به شرایط پیش آمده بسیاری از هنرمندان به این نتیجه رسیدند که برگزاری کنسرت آنلاین را جدی تر بگیرند.
این هنرمند در پاسخ به اینکه برگزاری کنسرت آنلاین تا چه میزان می تواند به برقراری جریان موسیقی در کشور کمک کند؟ اظهار داشت: اجرای موسیقی به هر شکلی در روحیه مردم تأثیر مثبت خواهد داشت؛ چه به صورت زنده و چه آنلاین.
در سال های گذشته کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند به راحتی با تلفن همراه کارهای زیادی را که باید برای انجام آنها حضوری می رفتیم، به صورت آنلاین انجام دهد. حالا با توجه به این که همه کارها اینترنتی انجام می شود، اجرای کنسرت موسیقی نیز می تواند به صورت آنلاین باشد. بااینکه که فروش آلبوم یا موزیک ویدیوها اینترنتی انجام می شود و استفاده از سی دی و فلش حدودا منسوخ شده است. امروزه حتی آموزش نیز به صورت مجازی انجام می شود؛ به خصوص الان که حضور در کلاس ها به صورت حضوری امکان پذیر نیست.
«در شرایط حاضر در فضای مجازی دیده شده که اگر بعضی از هنرمندان به دنبال ایجاد فضا یا موسیقی شاد باشند، بعضی از کاربران این کار آنها را نقد کرده و معتقد هستند که در شرایط کنونی چنین چیزی درست نیست.» او درباره این زمینه اظهار نمود: شرایط اجتماعی سال های اخیر برای همه ناگوار بوده است؛ بدین سبب ایجاد روحیه می تواند کمی به مردم در پشت سر گذاشتن این شرایط کمک نماید. در این شرایط باید کمک حال مردم بود.

کنسرت سایه ارغوان ـ محمدامین اکبرپور

منبع: