کرونا موزه ها و گالری های هلند را تعطیل کرد

کرونا موزه ها و گالری های هلند را تعطیل کرد

پیلانو: «موزه ملی آمستردام» و موزه «ون گوگ» در پایتخت هلند اعلام نمودند در امتداد کمک به کنترل ویروس «کرونا» تعطیل می شوند و این روند را تا اختتام ماه مارس ادامه خواهند داد.
به گزارش پیلانو به نقل از فرانس۲۴، سایر مقاصد گردشگری هلند همچون «خانه موزه آنه فرانک» در آمستردام و گالری های هنری واقع در «روتردام» و «لاهه» نیز از بستن درهای شان خبر دادند.
بیانیه این موزه ها و گالری های هنری که هر ساله میلیون ها بازدیدکننده دارند، درحالی منتشر گردید که نخست وزیر هلند قوانین جدیدی همچون منع اجتماعات بیش از ۱۰۰ نفر را اعلام نمود.
در وب سایت رسمی «موزه ملی آمستردام» که خانه تابلوهای نقاشی مشهوری همچون «گشت شبانه» اثر «رامبراند» است، آمده: « در امتداد قوانین ملی در رابطه با ویروس «کرونا»، موزه ملی آمستردام درهای خودرا تا سی و یکم ماه مارس بسته نگه خواهد داشت.»
موزه «ون گوگ» نیز که خانه مجموعه بزرگی از «ونسان ون گوگ» هنرمند مشهور پست امپرسیونیست هلندی است، به همراه موزه «مائریتشویس» در «لاهه» جایی که تابلو نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» اثر «ورمیر» نگهداری می شود، در اقدامی مشابه در وب سایت رسمی خود از بسته شدن درهای شان خبر دادند.
تاکنون ۶۱۴ مورد مبتلاشدن به ویروس «کرونا» و پنج مرگ در اثر مبتلاشدن به این ویروس در «هلند» به ثبت رسیده است.

منبع: