کرونا شاهکار ون گوگ را هم قرنطینه کرد

کرونا شاهکار ون گوگ را هم قرنطینه کرد

به گزارش پیلانو گالری ملی لندن اعلام نموده نمایشگاهی را که قرار بود با امانت دادن آثار این گالری در ژاپن برگزار شود، به علت تعطیل شدن موسسات هنری ژاپن به تعویق می اندازد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، گالری ملی لندن برنامه برگزاری این نمایشگاه را بعد از آنکه مقامات ژاپن دستور تعطیل شدن تمامی موزه های هنری ملی این کشور را به مدت دو هفته صادر کردند، به تعویق انداختند.
همچون موزه های مهم ژاپن که به دنبال این دستور تعطیل شده اند به «موزه ملی توکیو» و «موزه ملی کیوتو» می توان اشاره نمود.
قرار بود این نمایشگاه که «شاهکارهایی از گالری ملی لندن» نام داشت سوم مارس در «موزه ملی هنرهای غربی توکیو» برگزار شود، اما به علت دستورات صادر شده توسط مقامات ژاپن این موزه هم تا شانزدهم مارس بسته خواهد ماند.
این به آن معناست که ۶۰ اثر از برترین تابلوهای گالری ملی لندن همچون «گل های آفتاب گردان» اثر « ون گوگ» که برای اولین بار از اروپا خارج شده است هم در قرنطینه این موزه ژاپنی گیر افتاده اند و به صورت موقت دسترسی به آنها توسط عموم مردم غیر ممکن خواهد بود.
ده ها هزار بلیت برای این نمایشگاه پیش فروش شده که حالا لغو شدن برگزاری آن در موعد مقرر مشکلاتی را هم برای بازدیدکننندگان و هم برای مسئولان این نمایشگاه بوجود آورده است.
در ژاپن شمار مبتلایان به ویروس «کرونا» روز گذشته به ۲۰۰ نفر رسید. در مجموع چهار نفر در این کشور جان خویش را در اثر مبتلا شدن به این ویروس از دست داده اند.
قرار بود نمایشگاه « شاهکارهایی از گالری ملی لندن» تا چهارم ژوئن در توکیو برگزار و سپس به «موزه ملی اوساکا» منتقل شود.