تمرکز فعالیتهای صندوق اعتباری هنر در مناطق محروم

تمرکز فعالیتهای صندوق اعتباری هنر در مناطق محروم

به گزارش پیلانو معاون اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه در دو سال قبل ۶۰ درصد از امکانات صندوق به هنرمندان استانی عرضه شده است، اظهار داشت: تلاش صندوق در شناسایی هنرمندان مستعد و کمتر شناخته شده و عرضه خدمات در استان ها معطوف شده است.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، وحیدی فر در جمع اهالی فرهنگ و هنر یزد با اشاره به سفرهای حمایتی اظهار داشت: تابحال به ۱۹ استان کشور سفر کردیم و در این سفرها تلاش می شود مشکلات و مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از نزدیک شنیده شود و با عنایت به امکانات صندوق مسائل آنها کاهش پیدا کند. نتیجه این سفرها سبب شد نسبت عادلانه تری بین استان ها و تهران برقرار شود.
ایشان در ادامه اضافه کرد: استان یزد همچون نگینی در دل کویر می درخشد و از گذشته های دور تابحال مهد فرهنگ و هنر بوده است. ۹۳۰ نفر از هنرمندان این استان عضو صندوق اعتباری هستند. ۴۹۷ نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و ۳۴۱ نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردار می باشند. امیدواریم در دور دوم سفر به این استان هنرمندان واجد شرایط از خدمات صندوق بهره مند شوند.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در ادامه اظهار داشت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی روبرو می باشیم توانستیم با برنامه ریزی منسجم میزان عرضه تسهیلات به اعضا صندوق را در دو سال قبل به صورت چشم گیری افزایش دهیم و سعی کردیم منابع به سمت استان های کم برخوردار هدایت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به خدمات بیمه درمان تکمیلی اشاره نمود و اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر از سال ۸۸ اعضای خود در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار داده است. امسال ۲۶ هزار نفر از خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور و افراد تحت تکفل از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار شدند. این بیمه یکی از بهترین بیمه های تکمیلی صنوف در کشور است. برخی مشکلات در روند عرضه خدمات مشاهده می شود اما در مسافرت به استان ها به دنبال پیگیری و حل و فصل آن هستیم.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در ادامه اظهار داشت: تمامی هنرمندان زیر ۵۰ سال می توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند. به علت قوانین سازمان تأمین اجتماعی افراد بالای ۶۰ سال سن نمی توانند بیمه شوند، اما هنرمندانی که بالای ۶۰ سال سن و گواهی درجه یک هنری دارند ماهانه ۸۰۰ هزار تومان از جانب صندوق اعتباری هنر دریافت می کنند. همینطور تمامی هنرمندانی که بنا بر دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله مندی، بیماری و از کارافتادگی قادر به تأمین حداقل معاش زندگی خویش نبوده و از محل مستمری دریافت نکنند بعد از احراز صلاحیت ماهانه مبلغ ۲۵۰ هزارتومان دریافت می کنند.

طبق گزارش صندوق اعتباری هنر، زهرا حق شعار -مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر- مهمترین دستاورد سفرهای حمایتی و دیدار با هنرمندان استان ها را برقراری ارتباط نزدیک و عاطفی با آنها برشمرد و اظهار داشت: خوشحالیم طی سه سال قبل با ۵۰۰۰ هنرمند طی دیدارهای گروهی و فردی آشنا شدیم. طی این دیدارها جریانی شکل گرفت که هنرمندان خود صدای یکدیگر را به گوش مسؤلان برسانند.

ایشان در ادامه اضافه کرد: در نشست با هنرمندان بر آگاهی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به حقوق خود تاکید می نماییم. اساس فعالیت ما در سفرهای حمایتی کمک به هنرمندانی است که مشکلات درمانی و معیشتی دارند. خوشبختانه افراد زیادی از خانواده فرهنگ و هنر بعنوان هم رسان با صندوق همکاری می کنند و هنرمندانی را که درگیر مشکلات مختلف خصوصا مسائل درمانی هستند؛ به ما معرفی می کنند. امیدواریم طی این سفرها و با همکاری خود شما بتوانیم دردهای جامعه هنری را کاهش دهیم.
در بخش دیگر این نشست اهالی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران حاضر در نشست به عرضه نظرات، پیشنهادها و مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان پرداختند.