در مراسم اختتامیه سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران: با برگزیده نشدن، ناامید نشوید و بیشتر تلاش کنید

در مراسم اختتامیه سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران: با برگزیده نشدن، ناامید نشوید و بیشتر تلاش کنید

به گزارش پیلانو رئیس هیئت داوران سومین دو سالانه طراحان بسته بندی ایران اظهار داشت: 《 همیشه کسانی هستند که انتخاب نمی شوند و ممکنست که دلگیر و سرخورده شوند. دوستان باور کنید اگر خوب کار کنید نتیجه می گیرید این را بعنوان یک معلم می گویم. اگر انتخاب نشوید دوره های بعد نیز متعلق به شماست. مطمئن باشید که داوری بی طرفانه صورت گرفته است.》
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، مراسم اهدای جوایز سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران امروز جمعه ۱۳ دی ماه با ۴۵ دقیقه تاخیر در هتل بین المللی پارسیان استقلال برگزار گردید.
این دوسالانه شش دی ماه به دبیری ایمان آل مظفر افتتاح شده است.
هیئت داوران اصلی این دو سالانه را آقایان: امرالله فرهادی، رضا خلیلی، مهرزاد دیرین، سید مصطفی سید ابراهیمی و خانم ها: میترا شاهسور، روجا دانش، نسیم صادقیان و آصفه پیشرو تشکیل می دادند.
همچنین روجا دانش، آصفه پیشرو، نسیم صادقیان و ریچا هاروانی جزو داوران بخش تترای این دوسالانه بوده اند.
در ابتدای این برنامه باران نیکراه مجری این برنامه به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی از حضار خواست تا به افتخار شهادت او و ۶۳ سال زندگیش به مدت ۶۳ ثانیه بر دست های خود بزنند.
آل مظفر بعنوان اولین سخنران بیان کرد: سردار قاسم سلیمانی یکی از کسانی بود که امنیت کشور را فراهم می کرد تا جوانان بتوانند در امنیت زندگی کنند. امروز همه با شنیدن خبر شهادت او شوکه شدیم.
یکی از اهداف این رویداد، ایجاد حس امید و باور در جوانان است؛ بنابراین سعی کردیم آنرا به درستی برگزار نماییم. سومین دوسالانه امسال برگزار گردید و هنوز در فرهنگسرا تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد. امسال از سراسر ایران برایمان اثر ارسال شد و رشد دو و نیم درصدی داشته ایم. ۴۳۶ اثر از ۱۸۸ طراح مستقل به دستمان رسید که ۲۰۴ اثر از ۱۰۸ طراح انتخاب گردید.
او افزود: ما در کشوری هستیم که سال هاست درگیر تهاجم است. جنگی که واقعا ناعادلانه است و اگر بیشتر فکر نماییم باید ببینیم چرا همه به دنبال این کشور هستند مگر چه دارد؟ پاسخ این است که این کشور ما و منابع را دارد. در برگزاری این رویداد افرادی را دیدیم که بسیار حرفه ای بودند ولی نمی خواستند مسئولیتی را قبول کنند؛ چون به خودشان باور نداشتند. ما امیدواریم این رویداد امید را در دل آنها زنده کند و خودشان را باور داشته باشند. ما تولیدات و کالاهای خوبی داریم ولی چون طراحی بسته بندی خوبی ندارند شاید دیده نشوند. امسال به علت تحریم ها واردات کالا کم شد و تولیدکنندگان ما در یک رقابتی قرار گرفته اند تا بتوانند کالاهای باکیفیت تری را عرضه کنند و جایگزین خوبی باشند برای مصرف کننده ایرانی. درست است که از بازار جهانی فاصله داریم ولی مهم این است که ما می توانیم.
آل مطفر در انتها از کسانی که در برگزار این دوسالانه کمک و حامی بوده اند تشکر کرد.
در ادامه امرالله فرهادی رئیس هیئت داوران درباره داوری آثار اظهار داشت: ما نخواستیم یک بیانیه رسمی داشته باشیم؛ بنابراین من از دوستان خواستم نکاتی که در داوری رعایت کردیم را متذکر شویم.
بدون هیئت داوران نمی توانستیم رای و نظر دهیم. ضایعه ای در شرایط کشور حاکم است و بحران هایی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند. تولید کنندگان تمام فکرشان تولید کارهای خوب است و در این بین به تنها چیزی که فکر نکرده اند، بسته بندی خوب است. گرچه که این امر خیلی مهم می باشد ولی نمی توان به این مورد ایراد گرفت. تولید کنندگانی داریم که سختی ها و محدودیت زیادی دارند ولی سفره های مردم را خوش آب و رنگ کرده اند.
او افزود: ما باتوجه به شرایط تصمیم گرفتیم. مرتضی ممیز می گفت طراحی بسته بندی کامل ترین فرایند طراحی گرافیک است. از تولید کنندگان و سفارش دهندگان می خواهم که به بسته بندی کالا توجه نمایند و ارزش و بحث مالی آنرا در نظر بگیرند، باید برای بسته بندی خوب، پول خوبی داد. بسته بندی در فرهنگ ما در حال کار است و طراحان به شکلی در فرهنگ جامعه کار می کنند. این جوانان طراح تعجب آور هستند. برگزاری این دوسالانه به حمایت طراحان، تولید کنندگان و سفارش کنندگان وابسته است.
برگزیدگان این دوسالانه به ترتیب زیر بودند:
برگزیده های بخش جنبی: نفر اول محسن کوفیانی، نفر دوم ستاره یزدان خواه، نفر سوم محمدمهدی آذرخیل
در بخش برگزیده های ایده ها و خلاقیت های تجربی
سه دیپلم افتخار به نازنین بهزادی یگانه، رامی عسگری و 《مان استودیو》 اهدا شد.
همچنین برگزیدگان این بخش شامل نازنین بهزادی یگانه، سید حسن مجیدیان فرد و مهدی شیدری بودند.
جایزه بخش نوآوری هم به محمدمهدی آذرخیل تقدیم شد.
در بخش بهترین دیزاین بسته بندی با رویکرد دیزاین سه دیپلم افتخار به محمدرضا اسلام پرست، نرگس طهماسبی و صدف فدائیان اهدا شد.
نفرات اول تا سوم بخش دیزاین بسته بندی با رویکرد دیزاین هم شامل محمدرضا اسلام پرست، استودیو دیزاین درون سازمانی رونیکس و راهکارهای خلاق رایمون بودند.
جایزه های اثر منتخب هیئت داوران سومین دوسالانه بسته بندی به بهاره شفیق و اثر منتخب وبسایت بسته ها به مهتاب صارم اصلانی تقدیم شد.

منبع: