رسیتال پیانو نوازنده اتریشی در تالار رودکی

رسیتال پیانو نوازنده اتریشی در تالار رودکی

پیلانو: «گوتلیب والیش» نوازنده پیانوی دورگه ایرانی ـ اتریشی، رسیتال پیانوی خودرا در ششم و هفتم دی ماه با نواختن سونات شماره ۸ بتهوون معروف به «پاتتیک»، در تالار رودکی برگزار می نماید.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، «فانتزی در سی ماژور اپوس ۷۷» از بتهوون، «واریاسیون در فامینور» از یوزف هایدن (آهنگساز و موسیقیدان اتریشی) و «سونات در لاماژور» از فرانتس شوبرت (آهنگساز اتریشی)، دیگر قطعاتی هستند که والیش در برنامه امسال خود اجرا خواهدنمود.
«گوتلیب والیش» پیانیست اتریشی ـ ایرانی که از سال ۲۰۱۶ بعنوان استاد در «دانشگاه هنر برلین» به تدریس پیانو مشغول می باشد، یکی از نوازندگان برآمده از مکتب پیانونوازی وین بشمار می رود و قبل از این نیز کنسرت هایی را در تهران و شیراز به روی صحنه برده است.
والیش در خانواده ای اهل موسیقی از پدری اتریشی و مادری ایرانی متولد شد و از شش سالگی وارد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین شد و سپس تحصیلات خودرا در پاریس پی گرفت.
او تابحال موفق به کسب جوایزی از مسابقات معتبر نوازندگی پیانو شده است و در ارکسترهایی چون فیلارمونیک وین، سمفونیک وین، ارکستر جوانان گوستاو مالر، سمفونی ورشو، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکستر سمفونی رادیو فرانکفورت و… تحت رهبری افرادی مانند جوزپه سینوپولی، دنیس راسل دیویس، یهودی منوهین، لوئیس لانگری، علی رهبری و… نوازندگی کرده است.

منبع: