نمایشگاهی با ۴۱ اثر از دوره کلاسیک ایران

نمایشگاهی با ۴۱ اثر از دوره کلاسیک ایران

به گزارش پیلانو چهارمین نمایشگاه «کلکسیونر» با ۴۱ اثر  از ۳۳ هنرمند از دوره کلاسیک ایران که پلی از نگارگری ایرانی به نقاشی نوگرا بودند، برگزار می گردد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سلسه نمایشگاه های «کلکسیونر» که هر سال با همکاری مجموعه داران و گالری داران دایر می شود، تلاش داشته با ارتباط موثر با مجموعه داران هنر، دسترسی به مجموعه‌ی آثار مجموعه داران و سرمایه گذاران را فراهم آورد و پلی برای تبادل، ارتباط و همینطور فروش آثار آنها باشد و شبکه ای از گالری داران، صاحبان آثار و همینطور خریداران را به یکدیگر متصل کند.
از اردیبهشت سال ۹۷ تابحال سه دوره‌ی نمایشگاه آثار پیشکسوت با همراهی مجموعه داران و حضور آثاری از دیگر گالری ها برگزار شده است و الان در چهارمین دوره کلکسیونر آثاری از سه دوره پیشین، با نقاشی های دوره‌ی کلاسیک ایران که پلی از نگارگری ایرانی به نقاشی نوگرا بودند را به نمایش می گذارد و آثاری شیوه های دوره‌ی گذار عهد کریم خان و عهد ناصری، پرتره های قاجاری، نقاشی های قهوه خانه ای، پیکره نگاری های درباری و طبیعت نگاری های دوره پهلوی و نقاشی هایی آکادمیک از شاگردان مستقیم کمال الملک و دیگر هنرمندان مکتب کمال الملک از کلاسیسیم تا ناتورالیسم را در خود جای داده است.
در نخستین سلسله نمایشگاه های «کلکسیونر» بیشتر از ۵۰ اثر و در دومین و سومین دوره آن، مجموعه داران با مشارکت خود، به ترتیب با بیشتر از ۷۰ و ۷۸ اثر از هنرمندان کلاسیک، سرشناس معاصر و جوانان پیشرو را گرد هم آوردند و الان در «کلکسیونر» چهارم آثاری از ۳۳ هنرمند کلاسیک حضور خواهد داشت.
آثاری که در نمایشگاه عرضه شده اند ۴۱ اثر از هنرمندان و مشاهیری چون محمود اولیا، عباس بلوکی فر، مصورالممالک، محمود زنگنه، علی محمد حیدریان، حسین قوللرآغاسی، مهدی تائب، رسام ارژنگی، اسماعیل باجالانلو، علی اکبر صنعتی، عیسی بهادری، منوچهر نیازی، اسدالله حسینی نقاش باشی، اسماعیل آشتیانی، مصطفی نجم، علی پی جم، حبیب نقاش، میشا شهبازیان، محسن سهیلی، یرواند نهاپاتیان، سمبات درکیورغیان، محمدحبیب محمدی، مصطفی حمیدی، صدرالدین شایسته، علی محمودی، ابراهیم پورعباس، حسین صفورزاده، داوود امدادیان، الکساندر نرسیسیان، یعقوب امدادیان و دیگر پرده های درویشی و پرتره های قاجاری و پهلوی برای علاقه مندان به هنر جمع آوری شده و به معرض نمایش گذاشته می شود.
نمایش این آثار در گالری آرتیبیشن ساعت ۱۶ روز جمعه (هشتم آذر ماه) افتتاح می شود و تا ۱۷ آذر هم ادامه دارد.
امکان بازدید از این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱، در ایام بعدی از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و در ایام تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.
گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، بالاتر از همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی(احمدی روشن)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ واقع شده است.