همه نقاشی های کودکان مهاجر افغانستانی به فروش رسید

همه نقاشی های کودکان مهاجر افغانستانی به فروش رسید

به گزارش پیلانو مراسم بزرگداشت سی و دومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران با فروش پنجاه نقاشی که کودکان مهاجر افغانستانی کشیده بودند، برگزار گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی برنامه، مراسم بزرگداشت سی و دومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران شامگاه جمعه ۱۷ آبان در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار گردید.
در ابتدای این برنامه نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران روی صحنه آمد و اظهار داشت: به همه شما خوش آمد می گویم. خوشحالم از اینکه شما را امشب در بزرگداشت سی و دومین سال حضورمان در ایران در کنارمان داریم. هر چند این حضور سختی هایی داشته اما شیرینی هایی هم داشته است. وقتی به سال قبل نگاه می کنم می بینم برای ما سالی پر چالش بوده است اما ما در آن سربلند بوده ایم. چون که به سی هزار پناهنده افغانستانی، بیشتر از سه هزار دانش آموز و همینطور هفتادهزار هموطن صدمه دیده در سیل کمک کرده ایم. ضمن اینکه امسال یک کمپین موفق درباره «اسراف نکردن» هم داشتیم. دوست داریم دیدی به سال آینده داشته باشیم و باز هم سربلند باشیم. باز هم باید بگویم که خوشحالم امشب با دوستان خوبمان در اینجا هستیم.
در ادامه گروه چارتار برای اجرای چند قطعه روی صحنه آمدند و آرمان گرشاسبی خواننده این گروه اظهار داشت: خوشحالیم که امشب در کنار شما هستیم. ما اصولاً تلاش می نماییم چند سال یک مرتبه در حد توانمان خیرمان به کسی برسد. خوشحالیم که در این جمع حضور داریم و برای این سازمان برنامه اجرا می نماییم. امشب تا جایی که بتوانیم اثرگذار اجرا می نماییم. اگر دوست داشتید و احساس کردید به کلاستان صدمه ای وارد نمی گردد با ما همخوانی کنید.
بعد از پخش کلیپی از مهاجران افغانستانی، مجید مظفری، فروغ قجابگلو و حمید جبلی روی صحنه آمدند.
مجید مظفری در ادامه اظهار نمود: من به نمایندگی از هیات داوران صحبت می کنم. همانطور که می دانید ۶ هزار و ۵۰۰ نقاشی از سراسر ایران و از بیست مهمانشهر برای ما رسیده و ما به علت سی و دومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران قرار بود ۳۲ نقاشی را انتخاب نماییم اما پنجاه نقاشی را انتخاب کردیم چون مطمئنم به فروش می روند. باید عنوان کنم درآمد این تابلوها مستقیم به بچه های مهاجر افغانستانی می رسد. این بچه ها آرزوهای خیلی بزرگی دارند و چقدر خوب است ما کمک نماییم این آرزوها برآورده شود. چون این بچه ها در مملکت ما دنیا آمده اند. آنها میهمانان ما هستند و باید به این میهمانان رسیدگی نماییم. البته که ایرانیان این خصلت را دارند.
وی اضافه کرد: من مطمئنم اگر حتی شش هزار و پانصد نقاشی را یکجا هم انتخاب می کردیم، باز هم به فروش می رفت و آرزوی آنها برآورده می شد. باید بگویم دفتر برنامه جهانی غذا در ایران فعال است. البته من کمتر در چنین برنامه هایی شرکت می کنم اما می دانم دست اندرکاران آن بسیار تلاش می کنند تا بچه ها را نجات دهند. در هر ۶ ثانیه یک بچه از بین می رود. ازاین رو باید دست به دست هم بدهیم و نگذاریم اتفاق بدی بیفتد. من از شما دعوت می کنم که به همراه هم به سالن انتظار برویم، تابلوها را ببینیم و با خرید آنها دل بچه ها را شاد و آرزوی آنها را برآورده نماییم.
مظفری سپس به شوخی اظهار نمود: اگر آنجلینا جولی اینجا بود همه را می خرید و من را بعنوان فرزند قبول می کرد.
این بازیگر پس از دقایقی بیان کرد: همه تابلوها به فروش رفت. از همه شما تشکر می کنم البته همین انتظار می رفت که تابلوها به فروش بروند. ما صد تابلوی دیگر در دفتر داریم از همین رو افراد دیگری درخواست نمودند که تابلوهای دیگر را بخرند. برای مثال دکتر مدنی ۲۰ تابلو را یک دفعه خرید. اگر مایلید از این تابلوها داشته باشید، می توانید آمادگی خویش را اعلام کنید. امیدوارم بتوانیم به همه بچه ها کمک نماییم و پیش از اینکه آنها دستشان را دراز کنند، ما دستشان را بگیریم.
سپس نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران و دارا دربندی سخنگوی برنامه جهانی غذا در ایران روی صحنه آمدند و از نمایندگان دی جی کالا، هولدینگ فاخر، گروه چارتار و چای هافمن با اهدای لوحی قدردانی کردند.
نسترن یاورپور مدیرعامل چای هافمن در این بخش اظهار داشت: از اهداف چای هافمن، کیفیت و سلامت است و ما به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می نماییم. خوشحالیم که توانستیم در برنامه جهانی غذا مشارکت داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم اعضای این سازمان را مورد حمایت قرار بدهیم.
فاطمه گودرزی، حمید جبلی، مجید مظفری، فروغ قجابگلو، حامد همایون و… از حاضران در این مراسم بودند.