براساس طرحی از آستیاژ ضیایی؛ پیمان خازنی با محوریت صدا و شهر پرفورمنس اجرا می کند

براساس طرحی از آستیاژ ضیایی؛ پیمان خازنی با محوریت صدا و شهر پرفورمنس اجرا می کند

پیلانو: پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار از اجرای پرفورمنسی با محوریت شهر و موسیقی برمبنای طرحی از آستیاژ ضیایی آگاهی داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار که طی ماه های اخیر پروژه های متفاوتی را در عرصه موسیقی انجام داده، از اجرای پرفورمنسی با محوریت «شهر و موسیقی» برمبنای طرحی از آستیاژ ضیایی آگاهی داد.
این آهنگساز درباره بسترها و چرایی حرکت به سمت چنین اجرایی اظهار داشت: تلفیق بین رشته های مختلف چاره ای خلاقانه برای بسط مرزهای هنر و به خصوص توسعه زبان موسیقی است. من همیشه از تجربیات جدید استقبال کرده ام، با شنیدن ایده ساز شهری «سروستان» به طراحی آستیاژ ضیائی، احساس کردم به شکلی متفاوت می توانم به صدادهی جدیدی برسم. البته از آنجایی که ساز شهری یک سازه «اینتراکتیو» بوده و جهت استفاده عموم طراحی شده است، بدین سبب تامین قسمتی از هزینه ها به روش تامین مالی جمعی نیز قابل قبول است. خصوصا اینکه این روش بوسیله یک مجموعه حقوقی پشتیبانی می شود و هفته آینده نیز آغاز پویش (کمپین) ساز شهری درپلتفرم «راتا» خواهد بود.
در توضیحات تکمیلی پروژه جدید پیمان خازنی و آستیاژ ضیایی آمده است:
«آستیاژ ضیائی طراح ساز شهری «سروستان» و دانش آموخته رشته برنامه ریزی شهری و آشنا با حوزه موسیقی است. در اجرای پرفورمنسِ پیش رو با پیمان خازنی همکاری می کند. در به اجرا در آوردن ایده مجموعه سروستان و برای تامین قسمتی از هزینه ها، این گروه این دفعه روش «تامین مالی جمعی یا crowd funding » را انتخاب نموده است. در این روش که در کشورهای پیشرفته بسیار متداول می باشد از مخاطبان مشتاق موضوع، درخواست می شود که به هر میزان که می خواهند در پیشبرد پروژه سهیم باشند.
این گروه در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ نیز پرفورمنسی محیطی با محوریت سازی با نام زیگورات را در فرهنگسرای نیاوران اجرا کرده است. هدف اصلی از اجرای سازهای شهری در فضاهای عمومی در ایران نیز آشنا کردن شهروندان با صداها و الگوهای ریتمیک و سازهای مختلفی است که شاید کمتر در زندگی روزمره شهروندان ایرانی نقش برجسته ای داشته باشند. در این پرفورمنس پیمان خازنی طرح موسیقی و نوازندگی تار را بر عهده دارد که با همکاری گروهی از هنرمندان و نوازندگان به اجرایی متفاوت با این ساز شهری دست خواهند زد که زمان و مکان آن بزودی اعلام خواهد شد.»

منبع: