آخر هفته به کدام گالری ها برویم؟

آخر هفته به کدام گالری ها برویم؟

پیلانو: نگارخانه ها و گالری های تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه های هنری میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی هستند.
ایسنا در این گزارش مروری دارد بر بعضی از نمایشگاه هایی که در ایام پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ آبان ماه) افتتاح می شوند و در این ایام برقرار هستند.

********
گالری ورد «از دیو تا فرشته…» عنوان نمایشگاه نقاشی است که با حضور تعدادی از اساتید و پیشکسوتان و جوانان این رشته در گالری ورد برگزار می گردد.
بهرام کلهرنیا استاد گرافیک و مدیر این گالری می گوید: «دیو» و «فرشته» هر کدام به طریقی هم بن مایه تاریخ دارد و هم به طریقی نوشده یا تغییر یافته است. امروز هیچ کدام از این دو کلمه در معنای تاریخی شان ننشسته. بعد از گفت و گو و همفکری درباره این مساله سعی کردیم مناسبات خودمان را با آنها تعریف نماییم. ما به بهانه دو قطب تفکر و وجود انسان که در اختتام آنرا پیدا کردیم دریافتیم که دیو و فرشته خود ماییم. ما به ده ها شکل و روایت قصه تاریخ وجود و تفکر و هستی شناسی ایرانی و بالطبع انسانی را در کارهامان زنده کردیم.»
«از دیو تا فرشته تا خیر تا شر تا سیاه تا سفید تا رنگ! در گرگ و و میش خیال و افسانه و نقاشی» عنوان کامل و البته غیرمعمول این نمایشگاه است که با آثاری از محمدعلی بنی اسدی، بهرام کلهرنیا، پژمان رحیمی زاده، کمال طباطبایی، علی ذاکری، مانلی منوچهری، مرجان ثابتی و… انجام می شود. گشایش نمایشگاه در روز ۱۰ آبان ۹۸ از ساعت ۱۶ خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید می توانند از ۱۱ تا ۲۰ آبان ماه به گالری وَرد واقع در بلوار میرداماد، خیابان البرز، خیابان قبادیان شرقی شماره ۱۸ بازگشت کنند.

گالری آتبین نمایشگاه انفرادی نقاشی وحید محمدی با عنوان «فضای داخلی» از روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری آتبین افتتاح می شود و تا ۲۱ آبان نیز ادامه دارد.
گالری آتبین در خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ واقع شده است.
گالری هر روز باز است و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ امکان بازدید دارد.

گالری آرتیبیشن نمایش آثار نمایشگاه «عصیان» حسن روح الامین روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری آرتیبیشن افتتاح می شود و تا ۱۹ آبان ماه نیز ادامه دارد.
حسن روح الامین دانش آموخته‌ی رشته‌ی نقاشی است که فعالیت حرفه ای خودرا در زمینه تصویرسازی از سال ۸۲ آغاز و پنج نمایشگاه انفرادی تصویرسازی برگزار کرد. وی در فاصله سال های ۹۵ تابحال توانسته است نمایشگاه هایی از آثارش را در آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، عراق و ایران برگزار کند.
الان روح الامین با گزینش آثاری از این مجموعه خود نمایشگاهی از آثار اسب های عصیان را در آرتیبیشن به نمایش می گذارد.
نمایشگاه از ساعت ۱۱ بامداد تا ۸ شب و در ایام تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ امکان بازدید عمومی دارد.
گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ واقع شده است.

گالری آریا نمایشگاه چیدمان آزاده حسینی با عنوان «بایگانی زندگان» روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری آریا شروع می شود و تا ۲۴ آبان نیز ادامه دارد.
گالری هر روز باز است و از ساعت ۱۴ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.
گالری دیلمان در خیابان شریعتی، خیابان پورمشکاتی (کودکان غزه)، شماره ۵ و گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، پلاک ۱۰ واقع شده اند.

گالری آس نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه طبیعت بی جان ۱+۱۲ (پارت اول) به کیوریتوری عیسی جباری از ۱۰ تا ۲۰ آبان ماه در گالری آس برگزار است.
ساعت بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۴ اعلام شده است.
گالری آس در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، شماره ۱۸۳۱ واقع شده است.

گالری الهه نمایشگاه انفرادی نقاشی مهدی طوایی حمیدی با عنوان «طبع» روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری الهه افتتاح می شود و تا ۲۰ آبان نیز ادامه دارد.
ساعت بازدید از این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۰ است. همین طور گالری چهارشنبه ها و تعطیلات رسمی به غیر از جمعه ها تعطیل می باشد.
گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام(سمت راست)، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع شده است.

گالری ایده نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان مروری بر آثار نقاشی نوگرایان فیگوراتیو ایران روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری ایده افتتاح می شود و تا ۱۶ آبان برقرار است.
در این نمایشگاه آثار علی ندایی، نیلوفرقادری نژاد، ناصر عزیزی، مهدی احمدی، جمشید حقیقت شناس، کیومرث هارپا، مهدی ضیاالدینی، پرویز حیدرزاده و داوود مظفری به معرض نمایش گذاشته می شود.
گالری ایده در خیابان کریم خان، خردمند شمالی، کوچه هجدهم، شماره ۲۶ واقع شده است.
ساعت بازدید از این نمایش نیز هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری تم نمایشگاه انفرادی عکس ۔ چیدمان مهرداد فتحی با عنوان «زخم های بی التیام» از روز جمعه (۱۰ آبان ماه) تا ۱۶ آبان در گالری تم برگزار است.
این گالری در خیابان کریم خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ واقع شده است.
گالری همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

گالری دنا نمایشگاه انفرادی نقاشی سینا یعقوبی با عنوان «سدوم و عمورا» روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری دنا افتتاح می شود و تا ۱۵ آبان نیز ادامه دارد.
ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.
گالری دنا در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴ واقع شده است.

گالری ساربان نمایشگاه انفرادی نقاشی محمود باجلان با عنوان «وانهادگی» روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری ساربان افتتاح می شود و تا ۲۰ آبان نیز ادامه دارد.
گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ واقع است.
همین طور ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از سه شنبه ها از ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری ژاله نمایشگاه گروهی ویدئو آرت و چیدمان به کیوریتوری غزال زارع و ملیسا ولیپور و با عنوان «گاه» از روز جمعه (۱۰ آبان ماه) تا تاریخ ۱۷ آبان در گالری ژاله برگزار است.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون ریحانه امید قائم، ستاره حسینی، احسان حسینی راد، یکتا درویش، حسین راستی، غزال زارع، پیام قربانی، بهنام کامرانی، امیرحسام میرصادقی و ملیسا ولیپور به معرض نمایش گذاشته شده است.
گالری ژاله همه روزه (به غیر از شنبه ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری ژاله در خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ واقع شده است.

گالری سایه نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه به کوشش بهار رنجبر و با عنوان «گربه» از روز جمعه (۱۰ آبان ماه) تا ۲۲ آبان در گالری سایه برگزار است.
گالری سایه در خیابان کریم خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است.
همین طور ساعات بازدید از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۰ اعلام شده است. مراسم افتتاحیه نیز روز جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار می گردد.
گالری سایه پنجشنبه ها تعطیلست.

گالری شیرین نمایشگاه گروهی عکاسی صندوق جمعیت ملل متحد با عنوان «انسان های ICPD: حقوق و انتخاب برای همگان» روز جمعه (۱۰ آبان ماه) در گالری شیرین افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۱۲ آبان ادامه دارد.
ساعات بازدید از این نمایشگاه ها جمعه ها از ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه از ۱۱ تا ۲۰ اعلام شده است. گالری دوشنبه ها تعطیلست.
گالری شیرین در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد نمایشگاه انفرادی نقاشی الناز بندگی با عنوان «لمس مکرر» از ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه برگزار است.
گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل ها، میدان سلماس واقع شده است.
گالری پنج شنبه ها تعطیلست.

گالری فرشته نمایشگاه نقاشی های علی مشهدی الاصل از روز جمعه (۱۰ آبان ماه) تا ۲۷ آبان در گالری فرشته برقرار است.
گالری فرشته در خیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر، روبه روی پارکینگ رویال، پلاک ۱۶۷۱ واقع شده است.

گالری فرمانفرما گالری فرمانفرما روز جمعه (۱۰ آبان ماه) میزبان دو نمایشگاه هنری است. بر این اساس نمایشگاه انفرادی نقاشی طاهره رهبر با عنوان «نقشی بر فرش» از ۱۰ تا ۲۴ آبان ماه در این گالری برگزار است.
همین طور در این تاریخ نمایشگاه انفرادی نقاشی بهنام ولدوند با عنوان «سودای اوج مترسک های آقای نقاش» نیز برگزار است.
گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است و هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ امکان بازدید دارد.
از نمایشگاه «نقشی بر فرش»

منبع: