با حضور هنرمندان و مسئولان؛ نکوداشت استاد هادی ضیاءالدینی در فرهنگستان هنر

با حضور هنرمندان و مسئولان؛ نکوداشت استاد هادی ضیاءالدینی در فرهنگستان هنر

به گزارش پیلانو مراسم نکوداشت استاد هادی ضیاءالدینی نقاش و مجسمه ساز برجسته کردستانی در فرهنگستان هنر تهران برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، به همت حوزه هنری کردستان با همکاری فرهنگستان هنر مراسم نکوداشت و برگزاری نمایشگاه استاد هادی ضیاء الدینی در تهران برگزار می گردد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این خصوص اظهار داشت: برپایه تفاهم نامه ای که فی درخلال حوزه هنری کردستان و مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا که در تابستان ۹۸ منعقد گردید به منظور معرفی بایسته هنرمندان مطرح استان در سطح کشور و ایجاد فرصت لازم جهت عرضه آثار هنری این هنرمندان و رونق اقتصاد هنر برگزاری نمایشگاه هنری آثار هنرمندان کردستانی و بهره مندی از پتانسیل های این مؤسسه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در نخستین اقدام با عنایت به جایگاه علمی و هنری استاد هادی ضیاءالدینی بعنوان یکی از فعالترین و شناخته شده ترین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور برگزاری نمایشگاهی یک ماهه از آثار این هنرمند در گالری های مؤسسه صبا در دستور کار قرار گرفت.
امین مرادی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای نخستین بار ۴۰۰ اثر هنری از این هنرمند برجسته در بخشهای طراحی، نقاشی و مجسمه آماده و از ۹ آبان تا ۵ آذر ماه۹۸ در دو گالری آیینه و خیال مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا در معرض نمایش عموم قرار گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: پیش از افتتاح نمایشگاه که پنجشنبه ۹ آبان ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار می شود با همکاری فرهنگستان هنر و در سالن همایش های این فرهنگستان از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۹ آبان با حضور بزرگان عرصه هنر و فرهنگ کشور، مسئولین کشوری و استانی در مراسمی از سال ها تلاش و کوشش استاد هادی ضیاء الدینی در عرصه هنر در چارچوب نکوداشتی تجلیل به عمل می آید.
وی با اشاره به تلاش جهت تداوم برگزاری چنین برنامه هایی، اظهار داشت: بر مبنای تفاهم صورت گرفته امکان لازم برای برگزاری نمایشگاه های هنری برای دیگر هنرمندان تجسمی استان که درخواست برگزاری را داشته باشند وجود دارد و امیدواریم این آغازی باشد برای معرفی دیگر هنرمندان استان در سطح ملی و فراهم نمودن زمینه برگزاری نمایشگاه بزرگان هنر تجسمی کشور در استان که به صورت جدی دنبال می شود.
مرادی با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه بزرگ هنری و منحصر به فرد، اظهار داشت: از ۱۱ آبان به بعد و از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به جز ایام تعطیل آثار استاد هادی ضیاء الدینی در مؤسسه صبا آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.
استاد هادی ضیاءالدینی زاده ۱۳۳۵ سنندج یکی از مجسمه سازان و نقاشان کردستانی می باشد که در سال ۱۳۹۲ مفتخر به دریافت نشان درجه یک هنری شد.
وی همچون هنرمندان شاخص کردستان است که تابحال در ده ها نمایشگاه انفرادی و صدها نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور حضور داشته و بعنوان یکی از مشاهیر کرد مورد تقدیر قرار گرفته است.