امین غفاری به مهر گفت: تشریح اهداف جهانی گروه خلیج فارس

امین غفاری به مهر گفت: تشریح اهداف جهانی گروه خلیج فارس

پیلانو: سرپرست گروه موسیقی خلیج فارس در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از اهداف بین المللی این گروه در آینده و اجرای چندین پروژه دانشگاهی و ارکسترال آگاهی داد.

امین غفاری نوازنده ویولن که طی هفته های اخیر با انتخاب عنوان «خلیج فارس» برای گروه خود مشغول برنامه ریزی برای فعالیت های جدیدی در عرصه موسیقی است طی گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: چندی است در چارچوب دپارتمان «خلیج فارس» که برنامه های مختلفی را برای تشکیل ارکستر و گروه های مختلف طراحی نموده مشغول برنامه ریزی برای برگزاری یک کنسرت در چارچوب کوارتت «خلیج فارس» هستیم که آذر ماه امسال پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.
وی افزود: در این کنسرت قطعاتی هم در حوزه آثار آهنگسازان ایرانی و هم در حوزه آهنگسازان موسیقی کلاسیک برای مخاطبان اجرا می شود. این در حالیست که آنچه برای این کنسرت طراحی شده فقط محدود به اجرای زنده نیست بلکه ما تصمیم داریم در کنار این کنسرت ها کارهایی را هم ضبط نماییم که جزئیات آن طی هفته های آینده اطلاع رسانی خواهد شد. به هرترتیب همان گونه که گفتم کنسرت پیش روی کوارتت «خلیج فارس» فقط قسمتی از فعالیت های ماست چونکه ما تصمیم داریم در چارچوب دپارتمان «خلیج فارس» گروه ها و ارکسترهای دیگری را نیز طراحی نماییم که امیدوارم بتواند در چارچوب های متفاوت به علاقه مندان ارائه شود. البته ما برای برگزاری کنسرت در جشنواره موسیقی فجر و همین طور اجرای چند برنامه در شهرستان اقداماتی را انجام داده ایم که پس از قطعی شدن جزئیات آنرا اعلام می نماییم.
این نوازنده ویولن که تابحال در ارکسترهای مختلفی بعنوان نوازنده حضور داشته با اشاره به دلیلهای انتخاب عنوان «خلیج فارس» برای گروه خود اظهار داشت: آنچه ما برای نامگذاری گروه خلیج فارس مدنظرمان بود کوشش برای حضور در مجامع جهانی با اسم خلیج فارس است که فکر می کنم می تواند از دریچه موسیقی معرف خوبی برای توانمندی ایران در عرصه های مختلف در مقابله با عناوین جعلی دیگری باشد که طی سال های گذشته اهتمام در تحریف عنوان «خلیج فارس» داشتند. جالب اینکه وقتی با معلم روسی خودم نام گروه را در بین گذاشتم او نیز از این اقدام ما استقبال کرد و بر این باور بود که ما اسم جذابی را برای گروهمان انتخاب کردیم. به هر حال من بر این باورم که با عنوان گروه خلیج فارس کارهای زیادی را می توانیم انجام دهیم که می تواند در جهانی شدن موسیقی ایران نقش موثری را ایفا کند.
غفاری درانتها پیرامون سایر فعالیت های خود در عرصه موسیقی اظهار نمود: بزودی در یکی از دانشگاه های کشور ارکستر جدیدی تاسیس می شود که بنده افتخار رهبری آنرا دارم؛ در این ارکستر که عموما روی اجرای آثار غیر ایرانی اختصاص دارد رپرتواری از قطعات موسیقی در حوزه کلاسیک و پاپ کلاسیک در تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این کنسرت روز ۱۲ آذر ماه میزبان علاقه مندان موسیقی است.

منبع: