نیما جوان با مهر مطرح کرد؛ جزییاتی از فعالیت های جدید فریدون شهبازیان، انتشار یک آلبوم ویژه

نیما جوان با مهر مطرح کرد؛ جزییاتی از فعالیت های جدید فریدون شهبازیان، انتشار یک آلبوم ویژه

پیلانو: مدیر یک موسسه نشر و پخش آثار موسیقایی از انتشار تازه ترین آلبوم فریدون شهبازیان آهنگساز پیشکسوت کشورمان در چارچوب یک آلبوم موسیقی فیلم آگاهی داد.

نیما جوان تهیه کننده موسیقی و مدیر موسسه نشر و پخش جوان در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بزودی تازه ترین آلبوم استاد فریدون شهبازیان در چارچوب موسیقی فیلم های آثار وحید موساییان فیلمسازی شناخته شده کشورمان در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این آلبوم با عنایت به تلاشی که هم در حین ساخت آن برای فیلم های سینمایی و هم برای تدوین آن صورت گرفته همچون آثاری است که می تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. چونکه استاد شهبازیان به شخصه همچون هنرمندانی است که همواره در عرصه آهنگسازی فیلم ها و سریال های مختلف همچون هنرمندان شاخص این عرصه محسوب شده و تابحال آثار ماندگاری را خلق کردند که برای همه مخاطبان موسیقی خوب دارای خاصیت های منحصر به فردی است.
این تهیه کننده بیان کرد: فیلم های«خاموشی دریا»، «آرزوهای زمین»، «تنهایی باد»، «خانه روشن»، «گوشواره»، «سرزمین گمشده»، «گلچهره»، «فرزند چهارم» و «وقتی برگشتم» همچون آثاری است که تابحال از وحید موساییان در حوزه سینما تولید شده که در اغلب این آثار استاد فریدون شهبازیان بعنوان آهنگساز حضور داشته اند. به هر ترتیب انتشار این آلبوم که پس از مدت ها در قالب مجموعه آثار استاد شهبازیان به مخاطبان عرضه می شود برای من اتفاق ویژه ای است و خوشحالم که این هنرمند موسسه ما را برای نشر کار جدیدشان انتخاب کردند.
فریدون شهبازیان که چندی قبل از سمت مدیریت هنری و رهبری دائم ارکستر ملی ایران کناره گیری کرد ضمن ساخت موسیقی متن بیشتر از ۴۰ فیلم سینملیی از کارگردانان شاخص سینمای کشورمان تابحال آلبوم های مختلفی را در عرصه موسیقی به مخاطبان ارائه کرده است که از آن جمله می توان به «جام تهی» با صدای محمدرضا شجریان، «شبانگاهان» با صدای عبدالحسین مختاباد، «چرخ گردون» با صدای علی اصغر شاه زیدی، «سروش آسمانی» با صدای علی اصغر شاه زیدی، «رباعیات خیام» با صدای مرحوم احمد شاملو، «کاشفان فروتن شوکران» با صدای مرحوم احمد شاملو، «بشنو ازنی» با صدای شهرام ناظری و «گریز» با صدای نادر گلچین اشاره نمود.

منبع: