مراسم ختم مسعود عربشاهی سوم مهر برگزار می گردد

مراسم ختم مسعود عربشاهی سوم مهر برگزار می گردد

به گزارش پیلانو مراسم ختم مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه ساز که ۲۵ شهریورماه درگذشت، چهارشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶ در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر انجام می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، مراسم ختم مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه ساز که ۲۵ شهریورماه بر اثر سکته قلبی در بیمارستان عرفان درگذشت، چهارشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶ در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر انجام می شود.
مسجدالرضا در خیابان خرمشهر (آپادانا) خیابان شهید عشقیار، میدان نیلوفر قرار دارد.
مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند فقید یکشنبه ۳۱ شهریورماه از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران انجام شد و بنا بر وصیت مسعود عربشاهی، مراسم خاکسپاری نیز عصر همان روز در آرامستان عربشاهی (سعد الحکما) به آدرس ابتدای بلوار حضرت ابوالفضل بقعه انجام می شود.
مسعود عربشاهی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۱۴ در تهران بود. این نقاش پیشروی ایرانی، با داشتن دهه ها تجربه کار در زمینهٔ نقش برجسته و کارهای اجرایی بر نمای ساختمان ها، همراه با تکنیک منحصر به فرد خود در اجرای سالن های کنفرانس که شهرت جهانی دارد، تابحال در ایران و سایر کشورها کارهای اجرایی بزرگی را انجام داده است.
وی در یازدهمین حراج تهران که به هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص داشت، با دو اثر حضور داشت که یکی یک میلیارد تومان و دیگری ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
آثار عربشاهی را با عنایت به عناصر به کار رفته در آنها، می توان در سه دسته متمایز کرد؛ آثار گروه نخست بر نمادهای کهنی چون درخت زندگی، خورشید تابان، خطوط شبه میخی و … استوارند. در طیف دوم آثار عربشاهی، عمدتاً از دایره ها، مربع ها، منحنی ها، مارپیچ ها و لوحه ها استفاده شده و سرانجام، نقش مایه هایی مانند علامت های ریاضی، پیکان، نقشه های معماری، اعداد و خطوط درهم، طیف سومی از آثار او را می سازند. الهام بخش نخستین نقاشی های انتزاعی عربشاهی، تصاویری از گستره های لم یزرع سرزمین ها و مناظر رمزآلودی بود که در دوران کودکی او را تحت تأثیر قرار داده بودند.

منبع: