برای شرکت در یک فستیوال جهانی؛ گروه یارآوا در برلین کنسرت می دهد، اجرای شب های بمباران

برای شرکت در یک فستیوال جهانی؛ گروه یارآوا در برلین کنسرت می دهد، اجرای شب های بمباران

به گزارش پیلانو گروه موسیقی یارآوا به سرپرستی مهدی جلالی، مهر ماه امسال جهت شرکت در بیست و هفتمین دوره فستیوال Randfestspiele به کشور آلمان سفر می کند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، گروه موسیقی «یارآوا» به سرپرستی مهدی جلالی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه سال ۱۳۹۸برای شرکت در بیست و هفتمین دوره فستیوال «Randfestspiele» به کشور آلمان سفر می کند.
این گروه در فستیوال یاد شده به اجرای آثاری از آهنگسازان موسیقی معاصر ایران می پردازد که این اجراها شامل آثاری از ۵ آهنگساز موسیقی معاصر ایران برای ترکیب هایی از ساز سولو، موسیقی الکترونیک و آنسامبل خواهد بود.
«شب های بمباران» برای ویولن اثر شاهرخ خواجه نوری، «پل آجری» برای فلوت اثر ابوالفضل رهبریان و «آفرودیت» برای سوپرانو و الکترونیک اثر مهدی جلالی توسط نوازندگان ارکستر مدرن یارآوا اجرا خواهند شد. همینطور اولین اجرای سه اثر دیگر که برای این فستیوال نوشته شده اند هم در رپرتوار یارآوا جای دارد. براین اساس «شهر بدون مرز» برای آنسامبل اثر گلاره سلیمانی، «واقعه» برای آنسامبل اثر مهدی جلالی و «چشم بی نگاه» برای تار، فلوت و ویلن اثر مهدی خیامی آثاری هستند که اولین اجرای جهانی خویش را خواهند داشت. بر این اساس مهدی جلالی، گلناز خلیلی، پگاه تسلیمی، شقایق باقری و عسل کریمی نوازندگان ارکستر مدرن یارآوا در این اجرا هستند.
طبق برنامه ریزی های انجام گرفته گروه موسیقی یارآوا در شب نخست (۳ اکتبر ساعت ۲۲) به همراه مارگریت هوبر (آواز)، اولریکه براند نوازنده ویولنسل و ماتیاس باوِر نوازنده کنترباس به بداهه نوازی خواهد پرداخت و در روز آخر (۶ اکتبر ساعت ۱۶) هم به اجرای رپرتوار خود می پردازد.
اجرای قبلی گروه موسیقی «یارآوا» در برلین، آپریل گذشته بود که طی آن آثاری از یازده آهنگساز موسیقی معاصر ایران همچون علیرضا مشایخی، فوزیه مجد، شاهرخ خواجه نوری، سارا اباذری، علی گرجی در همکاری بین گروه موسیقی یارآوا و آنسامبل یونایتد برلین به اجرا درآمد.