پیام معاون وزیر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

پیام معاون وزیر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

پیلانو: سید مجتبی حسینی ـ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیام داد.
به گزارش پیلانو به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید مجتبی حسینی در این پیام آورده است:
«فرزندان ایران عزیز، هنرمندان نامدار فردا، کارهای بزرگ و ماندگار برآمده از آرمان های والا و رؤیاهای روشن و امیدهای استوارند.
کارهای بزرگ را از فاصله ای دورتر و از حاصل ارزشمندش می توان به راحتی بازشناخت، یکی از این شمار، همین فرصت مغتنم گردآمدن جوانان هنرمند در سایه استادان هنر و تجربه ی توأمان آموختن و آفریدن است. بهانه ی مبارکی که با نقش خیال انگیز هنر و جوهر دستانِ جوان، مخاطبانِ هنر را به منظری دلپذیر و خیال انگیز می خواند.
سی و یک سال پیش ـ زمانی که هیچکدام از دختران و پسران شرکت کننده امروز به دنیا نیامده بودند ـ، جشنواره ی هنرهای تجسمی جوانان با آرمانی والا و امیدی استوار شکل گرفت و امروز، بعد از بیست و پنج دوره، آغاز فصل جدید این رویدادِ موفق ملی است.
رویدادی که در خاطر خیلی از هنرمندان چهل/ پنجاه ساله ایران عزیز ما، ردپایی دارد و این ردپا برآمده از تفاوت و تمایز این جشنواره است. پیوستگی رقابت با رفاقت، تجربه ی یک هفته همزیستی و همکاری و ایده پردازی و هنرورزی ـ که در هنرهای تجسمی بیشتر برآمده از خلوت است ـ در جلوت و جمع. شور و انگیزه ی خالصانه استادانِ امروز برای فردا، همه و همه نکته هایی است که می تواند آموزه ی ارزشمندی را در ذهن و ضمیر ما برای یک عمر، قوت دهد و آن کیمیای گفتگوست، گوهر همدلی، که اگر چنین سرمایه ی ثمینی داشته باشیم گذشتن از دشواری ها آسان خواهد بود.
خرسندم که به همت همکاران سخت کوشم در ایلام و تهران، بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، در خاکی میزبان شماست که نماد قدمت و مقاومت سرزمین مینوی ماست. خوشحالم که به فروتنی می توانم آفرین گوی هنرمندانِ جوان باشم و آرزو کنم که آموزه های هنری، چنین بلند و بشکوه، آمیزه ی جان و جوهر قلم هنرمندانی باشد که میراث داران شایسته ی فردا هستند.»
بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سی ام مرداد تا سوم شهریور در شهر ایلام در حال برگزاری است.
اختتامیه این جشنواره، عصر یکشنبه، سوم شهریور ماه در دانشگاه ایلام برپا می شود و برترین های جشنواره تجسمی جوانان ایران در رشته های نه گانه هنرهای تجسمی معرفی خواهند شد.

منبع: