سردیس عزت الله انتظامی رونمایی گردید، تایید هنرمند قبل از مرگ

سردیس عزت الله انتظامی رونمایی گردید، تایید هنرمند قبل از مرگ

پیلانو: در اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی، تابلو نام خیابان و سردیس این هنرمند رونمایی گردید و خانه موزه انتظامی را بازگشایی کردند و هنرمند مجسمه ساز سردیس آگاهی داد که این سردیس قبل از مرگ به تایید آقای بازیگر رسیده است.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا در نخستین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی طی مراسمی با حضور مجید انتظامی پسر این هنرمند، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک و دیگر مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران، خانه موزه عزت الله انتظامی بازگشایی شد و سپس از سردیس و تابلو خیابانی به نام این هنرمند رونمایی گردید.
در این مراسم که در ابتدا با بازگشایی و افتتاح خانه موزه این هنرمند شروع شد از بخش های مختلف این خانه موزه که اخیرا باردیگر بازسازی شده است، بازدید شد و از سردیس و مجسمه مومی این هنرمند نیز رونمایی گردید.
در ادامه از تابلو نام خیابانی به نام عزت الله انتظامی و همین طور سردیس این هنرمند که در ابتدای همین خیابان جای گذاری شده است رونمایی گردید.
محمدجواد حق شناس پس از رونمایی از سردیس و تابلو خیابان، بیان کرد: شورای شهر و کمیسیون نام گذاری شورای شهر در دو سال اخیر اهتمام کرده با عنایت به در اولویت قرار دادن نام بزرگان فرهنگ و هنر و اندیشه در حوزه نام گذاریها گامی بردارد و سهمی اندک در بزرگداشت و ماندگار کردن نامشان داشته باشد. امکان دارد این قدم بزرگی نباشد اما تلاش شده مراسم های بزرگداشتی هم در کنار نصب سردیس ها که توسط یک هنرمند سرشناس تجسمی ایجاد می شود، برگزار کند.
او در ادامه صحبت های خود به تجهیز و ساخت خانه موزه انتظامی هم اشاره نمود و اظهار داشت: تلاش شده تا در این خانه شرایطی به وجود بیاید که مردم بتوانند با خاصیت ها و اخلاق و زندگی این هنرمند بیشتر اشنا شوند.
ایرج محمدی مجسمه ساز سردیس عزت الله انتظامی در سخنانی بیان کرد: افتخار می کنم که توانستم این مجسمه را در زمان حیات این هنرمند بسازم. خودشان هم آنرا دیدند و خوشحالم که از ساخت این مجسمه رضایت داشتند.
در ادامه این مراسم بزرگداشتی هم در موزه سینما برای این هنرمند برگزار می شود که خبر آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

منبع: