برگزاری سمینار ویکی پدیا برای عکاسان

برگزاری سمینار ویکی پدیا برای عکاسان

پیلانو: کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان، ۲۹ خردادماه، میزبان سمیناری تخصصی به نام «ویکی پدیا برای عکاسان» با حضور چند تن از مدیران ویکی پدیای فارسی است.
رئیس هیئت مدیره کانون عکس اصفهان در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار نمود: ویکی پدیا، دانشنامه ای اینترنتی با بیشتر از ۳۰۰ زبان با محتوای آزاد است که توسط افراد داوطلب نوشته می شود. این دانشنامه مجموعاً بیشتر از ۵۰ میلیون مقاله به زبان های مختلف و ماهیانه حدود ۱۷ میلیون بازدید داشته و از این لحاظ جزو پنج سایت برتر دنیا قرار دارد.
شهرام احمدزاده افزود: ویکی پدیای فارسی از ۲۸ آذر سال ۱۳۸۲ شروع به کار کرده و الان بزرگ ترین ویکی پدیا در بین زبان های خاورمیانه است. سمینار تخصصی «ویکی پدیا برای عکاسان» در دانشگاه های شریف، تهران، چمران امیرکبیر، کاشان و … برگزار شده و با عنایت به تعداد قابل توجه اعضای کانون عکس انجمن سینمای جوان و همین طور مفید بودن مباحث آن برای عکاسان، مقرر است ۲۹ خردادماه در اصفهان نیز اجرا شود.
وی با برشمردن اهداف برگزاری این برنامه اظهار داشت: در سمینار «ویکی پدیا برای عکاسان» ضمن معرفی و آشنایی با ویکی پدیا، درباره مشارکت عکاسان در این دانشنامه و چگونگی آن، نقد و بررسی تصاویر در ویکی پدیا، ترویج ویکی نویسی، تبیین جایگاه ویکی پدیای فارسی و مباحثی مثل کپی رایت در دانشنامه، آپلود تصاویر و آشنایی با مسابقات تصویر سال صحبت می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سمینار تخصصی «ویکی پدیا برای عکاسان» با حضور محمد حیدرزاده، محسن سالک و آرش سلیمانی، سه تن از مدیران ویکی پدیا همین طور علیرضا پورعابدین، کارشناس و مشاور دیجیتال مارکتینگ، چهارشنبه، ۲۹ خردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در نگارستان امام خمینی انجام می شود. شرکت در این برنامه، برای عموم علاقه مندان آزاد و بلاعوض است.

منبع: