موزه عکاسی در خانه های سنتی کاشان

موزه عکاسی در خانه های سنتی کاشان

به گزارش پیلانو «حسین فرمانی» – عکاس – سیزدهم ژوئن دو مرکز عکاسی در خانه های سنتی واقع در شهر کاشان افتتاح خواهد نمود. وی همینطور می خواهد یک موزه عکاسی در آوریل سال آینده در کاشان تاسیس کند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، این موزه عکاسی مقرر است بر آثار ۱۲۰ عکاس که در جایزه سالانه لوسی موفق بوده اند، تمرکز داشته باشد.
این جایزه سالانه عکاسی از سال ۲۰۰۳ در حوزه های مختلف عکاسی خبرنگاری، پرتره، هنرهای زیبا و جایزه یک عمر دستاورد هنری اهدا می شود. از برندگان پیشین این جایزه می توان به «هانری کارتیه برسون»، «دیوید بیلی» و «نن گلدین» اشاره نمود.
بخشی از فضای این موزه که هم اکنون تحت بازسازی قرار گرفته است، به نمایش تصاویر تاریخی اختصاص داده شده است.
فرمانی در جریان سفر چند سال پیش خود به کاشان، از مراکز مربوط به حوزه عکاسی این شهر بازدید نمود. وی در این ارتباط بیان کرد: «فکر کردم تأسیس یک موزه که به نمایش انحصاری برخی عکاسان ماهر بپردازد، ایده خوبی است. بعلاوه قصد داشتم با خرید دو یا سه خانه سنتی این شهر، سهمی در نجات معماری سنتی این شهر داشته باشم.»
« فرمانی» دوستی دیرینه ای با «مک کری» – عکاس « نشنال جئوگرافیک» دارد که در سال ۱۹۸۵ تصویر معروف دختر افغان را ثبت نمود.
« فرمانی» توضیح داده است: « استیو مک کری» طرفداران بسیاری در ایران دارد؛ ازاین رو فکر کردم برگزاری نمایشگاه دائمی مجموعه آثار وی و نمایشگاهی از آثار دیگر عکاسان نامدار با محوریت چرخشی ایده خوبی است. خیلی از عکاسان مهم به علت مشکلات ناشی از تحریم ها به ایران سفر نکرده اند. هدف من منتقل کردن آثار بین المللی عکاسان سراسر جهان به کاشان است و قصد دارم در کنار آثار عکاسان مطرح جهان بعضی از آثار عکاسان محلی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند را هم به نمایش بگذارم و درنهایت امیدوارم آثار هنرمندان ایرانی در سراسر جهان به معرض نمایش گذاشته شود.»

پرتره «دختر افغان» اثر «استیو مک کری»