گزارش پیلانو به نقل از مهر؛ فرصتی برای اعتراض هنرمندانه، از افطار انگلیسی تا جشن تولد ملکه!

گزارش پیلانو به نقل از مهر؛ فرصتی برای اعتراض هنرمندانه، از افطار انگلیسی تا جشن تولد ملکه!

پیلانو: نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آسوده باش، من ملکه ام عصر روز گذشته سه شنبه ۲۱ خردادماه با حضور تعدادی از مدیران فرهنگی و هنری و هنرمندان در گالری عالی حوزه هنری راه اندازی شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه ام» عصر سه شنبه ۲۱ خردادماه با حضور گسترده هنرمندان و اهالی رسانه افتتاح شد.
پیش از آغاز این نمایشگاه سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری طی یک نشست خبری، اهداف و رویکردهای نمایشگاه را با اهالی رسانه در بین گذاشت و همین طور از دعوت سفیر انگلیس در ایران برای بازدید از این نمایشگاه آگاهی داد که متن مشروح آنرا می توانید اینجا بخوانید.
شجاعی طباطبایی همین طور در افتتاحیه نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه ام» در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر رفتار دوگانه انگلستان و سفارتخانه این کشور در ایران، اظهار داشت: با آمدن راب ماکر سفیر جدید انگلیس به ایران، رفتارهای دوگانه ای را شاهد بوده ایم؛ از یک طرف سفارت انگلیس مبادرت به برگزاری افطاری می کند و از جانب دیگر برای جشن تولد ملکه انگلیس مبادرت به جمع آوری پول می کند تا ایرانی ها را به مهمانی تولد ملکه در سفارت انگلیس راه بدهد.

وی اشاره کرد: از آنجایی که زبان کاریکاتور، زبان تصویری بین المللی است و می تواند منتقل کننده بسیاری از اعتراضات و نظرات ما باشد، سعی کردیم در فرصتی خیلی کم، برای جلوگیری از برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در ایران و سفارت انگلیس که با گدایی این سفارتخانه و همراهی بعضی از سلبریتی ها مقرر است برگزار شود، اقدام نماییم.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه ام» شامل ۴۰ تابلو از ۱۷ هنرمند کاریکاتوریست است که عصر سه شنبه ۲۱ خردادماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و آثار این نمایشگاه حاوی تابلوهای کاریکاتور با سوژه سلطه استعماری انگلیس بر ایران و کاریکاتورهایی از ملکه انگلیس است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، محمدعلی رجبی دوانی، سعید جلیلی و محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد یاشار نادری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدحسین نیرومند و تعدادی از هنرمندان و اهالی رسانه از این نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه تا روز ۵ تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: