حسام ناصری با مهر مطرح کرد؛ جزئیات تازه از پروژه بامن بخوان، علیرضا قربانی ساختارشکنی می کند

حسام ناصری با مهر مطرح کرد؛ جزئیات تازه از پروژه بامن بخوان، علیرضا قربانی ساختارشکنی می کند

پیلانو: آهنگساز پروژه با من بخوان به خوانندگی علیرضا قربانی ضمن اشاره به برخی جزئیات این برنامه از ساختارشکنی علیرضا قربانی در حوزه خوانندگی و استقبال مخاطبان گفت.

حسام ناصری نوازنده و آهنگساز پروژه «با من بخوان» به خوانندگی علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: سابقه همکاری من با علیرضا قربانی به سال ۹۰ و زمانی که بنده در کنار تعدادی دیگر از هنرمندان بعنوان نوازنده در کنسرتهای وی حضور داشتیم باز می گردد. البته پس از تغییراتی که در آنسامبل آقای قربانی به وجود آمد من در گروه نوازندگان حضور نداشتم تا اینکه از سال قبل طراحی و ایده پردازی پروژه ای در حوزه موسیقی ایرانی و متفاوت از آنچه تابحال در کارهای علیرضا قربانی شنیده بودیم، شکل گرفت.
ناصری افزود: ما در این چارچوب تصمیم داشتیم مطابق با سلیقه قسمتی از مخاطبان و همگام با فضای روز جامعه، شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم بوسیله آن شنونده را به سمت موسیقی ایرانی جلب نماییم. به هر حال باید این نکته را پذیرفت که سلیقه مخاطبان نسبت به موسیقی ایرانی کم رغبت شده و او را متمایل به شنیدن سبک های دیگر کرده که باید روی این نکته توجه بیشتری می کردیم.
فرصت تجربه های تازه در «با من بخوان»
وی افزود: علیرضا قربانی در این چارچوب می خواست در عین توجه به وجوه هنری موسیقی ایرانی، فضای متفاوت اما قابل دفاعی را هم تجربه کند که برای همه ما موضوعی مهم بود. به هر حال او هنرمندی است که از گذشته های دور به نمایش درستی از موسیقی الکترونیک توجه زیادی داشت و مترصد این فرصت بود که بتواند در وقت لازم تجربه هایی را در این عرصه داشته باشد.
ناصری اشاره کرد: خوشبختانه این فرصت پیش آمد و ما برنامه ریزی ها را به شکلی انجام دادیم تا با تلفیقی از سازهای آکوستیک و الکترونیک پروژه «با من بخوان» را به سرانجام برسانیم. البته که واژه «موسیقی الکترونیک» یک مفهوم عام است که در حوزه تخصصی در قالب ها و سبک های مختلف و متفاوتی قرار می گیرد. ما باز سعی کردیم تا در این چارچوب فضای جدیدی از آثار این هنرمند را به مخاطبان نمایش دهیم که بطور حتم می تواند برای مخاطبان آثارش یک تجربه کاملاً جدید باشد. حسام ناصری
این آهنگساز با اشاره به آثاری که مقرر است در کنسرتهای پروژه «با من بخوان» پیش روی مخاطبان قرار گیرد، اظهار داشت: بعضی از کارهایی که در این کنسرت ها اجرا می شوند آثاری بر پایه بداهه نوازی و کارهایی هستند که علیرضا قربانی آنها را یا در چارچوب آلبوم یا تیتراژ فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی تولید کرده بود اما بعضی از کارها باز هستند که تابحال در اجراهای زنده این خواننده به مخاطبان نمایش نشده و این دفعه در فضای موسیقی الکترونیک با تلفیقی از اصوات الکترونیک و سازهای زهی و کوبه ای پیش روی علاقه مندان قرار می گیرد. فضایی که طی روزهای گذشته چند قطعه از آنها در فضای مجازی منتشر و خوشبختانه با استقبال خوب مردم هم روبه رو شده است.
در کار هنری مهمترین عنصر سلیقه است
ناصری اشاره کرد: به هر حال هر کار نویی که شروع می شود همیشه یک سری موافق و یک سری مخالف دارد. کما اینکه وقتی درباره یک سوژه هنری صحبت می نماییم مهم ترین عنصر سلیقه است. البته مشاهدات من و اعضای دیگر گروه نسبت به واکنش مخاطبان پس از انتشار این چند قطعه متفاوت از علیرضا قربانی، فراتر از حد تصورمان بوده و آنها نظر بسیار مثبتی روی این تجربه داشتند.
وی اضافه کرد: ما حتی فکر می کردیم با طیف بیشتری از مخالفان رو به رو شویم اما خوشبختانه فضا به شکلی است که تعداد موافقان فعلاً بیشتر از مخالفان است. البته که هنوز نمی توان در این زمینه اظهارنظرهای قطعی داشت برای اینکه این شیوه اجرا باید بیشتر در گوش شنونده جا بیفتد تا ما هم بتوانیم نظرات گسترده تری را دریافت نماییم. به هر حال علیرضا قربانی یک هنرمند معتبر موسیقی ایرانی است که تابحال ساختارشکنی نکرده و دارای چارچوب مستقلی بوده که توانسته مخاطبان بسیاری را همراه خود کند. به همین دلیل ما امیدواریم شرایط به شکلی باشد که مخاطبان باز با این فضای متفاوت ارتباط مناسبی برقرار کرده و از یک پروژه کاملاً متفاوت لذت ببرند.
این آهنگساز در معرفی گروه اجرایی کنسرتهای «با من بخوان» اظهار داشت: آرش پاکزاد و من در بخش موسیقی الکترونیک، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، میلاد محمدی نوازنده تار، زکریا یوسفی و یزدان بهمنی سازهای کوبه ای، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، نگار فرجی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویولن آلتو و ماکان خوی نژاد نوازنده ویولن سل گروه نوازندگان این کنسرت را به کارگردانی رضا موسوی و مدیریت برنامه علی رضوی می سازند.
علیرضا قربانی طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت نخستین اجرای پروژه «با من بخوان» را در تالار وحدت تهران اجرا می کند.

منبع: