پیمان بزرگ نیا به مهر خبر داد؛ سازینه برای سیل زدگان کنسرت برگزار می نماید، تولید یک آلبوم متفاوت

پیمان بزرگ نیا به مهر خبر داد؛ سازینه برای سیل زدگان کنسرت برگزار می نماید، تولید یک آلبوم متفاوت

پیلانو: سرپرست گروه موسیقی سازینه از ادامه مراحل ضبط تازه ترین آلبوم این گروه با شکلی متفاوت و برنامه ریزی برای برگزاری چند کنسرت برای سیل زدگان توسط این گروه آگاهی داد.

پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و سرپرست گروه موسیقی «سازینه» در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: امسال تصمیم داریم هرچه سریعتر برای تولید تازه ترین آلبوم گروه برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم تا این آلبوم به دست علاقه مندان و مخاطبان موسیقی اقوام ایران برسد. این آلبوم دارای خاصیت های خاصی است که فکر می کنم می تواند با استقبال علاقمندان موسیقی مواجه شود.
وی افزود: آنچه برای آلبوم جدید گروه «سازینه» در نظر گرفته ایم، تولید یک آلبوم و تولید یک قطعه ۵۰ دقیقه ای است که برمبنای طراحی انجام گرفته، هر قطعه به تناسب موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته شده، به قطعه بعد متصل می شود. بطوریکه شنونده در این آلبوم گویی یک تراک ۵۰ دقیقه ای را می شنود که نوای قدرتمند هنرمندان صاحب نام عرصه موسیقی نواحی حس قابل توجهی را به آنها منتقل خواهد داد.
بزرگ نیا افزود: این آلبوم با نگاه مردمی تر تلاش نموده به شباهت های موسیقایی موسیقی اقوام ایران در حوزه شادیانه ها بپردازد و مطمئنم می تواند موردپسند دوستداران موسیقی اقوام ایران قرار گیرد. اثر یاد شده مجموعه ای از ترانه های مناطق جغرافیایی مختلف ایران است ولی همان گونه که قبلاً باز به آن اشاره کرده بودم، تلاش داشتیم از منظر مرزهای فرهنگی به ماجرا نگاه نماییم. اینکه چگونه این مرزهای فرهنگی سبب متصل شدن موسیقی فرهنگ های اقوام مختلف می شود.
این پژوهشگر در بخش بعدی صحبت های خود اظهار نمود: بالقطع پس از تولید آلبوم برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت هم خواهیم داشت که به احتمال فراوان پس از ماه مبارک رمضان این کنسرت ها در تهران و سایر شهرهای کشور انجام می شود. البته ما در قالب فعالیت های گروه برنامه هایی هم برای مناطق سیل زده کشورمان داریم که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. خیلی از هنرمندان موسیقی اقوام ایران در استان های گلستان، لرستان، فارس، ایلام و خوزستان فعالیت می نمایند و تا آنجا که بنده اطلاع دارم، برخی از این هنرمندان باز از ماجرای سیل های اخیر لطمه دیده اند. همین سوژه هم بهانه خوبی برای ما شد تا برای ابراز همدردی برنامه هایی را در پشتیبانی از این هنرمندان در مناطق سیل زده برگزار نماییم که امیدوارم در این مورد به نتایج مثبتی باز دست پیدا نماییم.
بزرگ نیا درانتها اظهار داشت: پس از ماجرای سیل های اخیر که همه ما را متأثر کرد، خیلی از هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی در اقصی نقاط کشور، برنامه های خیرخواهانه ای را ترتیب دادند که واقعاً برای من قابل توجه بود. به همین جهت لازم است از همه هنرمندان پیشکسوت و جوانی که در عرصه موسیقی نواحی ایران تلاش می کنند و سپس ماجرای سیل با جان و دل از لطمه دیدگان حمایت کردند، قدردانی کنم.