پیام تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت بانوی مجسمه ساز

پیام تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت بانوی مجسمه ساز

به گزارش پیلانو معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت لیلیت تریان، هنرمند مجسمه ساز را تسلیت گفت.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت لیلیت تریان نوشته است:
«لیلیت تریان معلم و هنرمند مجسمه سازی و هنر است و با دهه ها آموزش در تداوم و توسعه روند و جریان هنر مجسمه سازی تأثیرگذار بود و سال ها در هنرستان هنرهای زیبا و دانشگاه برای تقویت آموزش هنر کوشش کرد. لیلیت تریان مصداق گویای هنرمند و معلمی عاشق است و نام و یادش در هنر می ماند. فقدان این هنرمند گرامی را به خانواده اش، جامعه هنری و دوستداران هنر تسلیت می گویم. روحش شاد.»
«لیلیت تریان» از مجسمه سازان پیشکسوت که از او با عنوان مادر مجسمه سازی ایران هم یاد می شود، روز پنجشنبه (۱۶ اسفند ماه) در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
او مجسمه سازی ارمنی تبار بود که در خانواده ای هنر دوست متولد شد. این هنرمند به مدت یک سال در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای تحصیل کرد و سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه بوزار فرانسه رفت. تریان در آنجا هنر مجسمه سازی را فرا گرفت و در بازگشت به ایران در سال ۱۳۳۹ شمسی به تدریس هنر در دانشکده هنرهای تزئینی پرداخت.
تریان اولین بار هنر مدرن مجسمه سازی را به صورت آکادمیک وارد مراکز آموزشی ایران کرد و از موسسین دپارتمان مجسمه سازی دانشکده هنرهای تزئینی بوده است. ساخت مجسمه یادبود «مسروب ماشتوت»، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه گروهی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیأت داوری بیینال مجسمه سازی تهران، برگزاری نمایشگاه های مختلف از آثارش همچون فعالیت های این هنرمند مجسمه سازی است.